Logo COPLEFC INTRANET

Actualitat

Piscines: socorrista, imprescindible

El medi aquàtic ens obliga a estar alerta permanentment

Amb l'arribada de la calor i la posada en funcionament de les piscines públiques està arribant al màxim un cert esvalotament entre tots els implicats amb aquests espais. Dissortadament s'han produït diversos casos luctuosos que porten els mitjans de comunicació a posar-hi el focus. Hi ha els contractants de socorristes i vigilants aquàtics, com són els ajuntaments, que viuen la situació amb certa confusió. Els mateixos professionals i tècnics no acaben de comprendre el funcionament de la normativa legal. I la Generalitat, finalment, mitjançant la Secretaria General de l'Esport, ha hagut d'emetre una nota sobre la normativa que regula el salvament i socorrisme i així intentar aclarir la situació a tothom.

Des del COPLEFC es dona ple suport a la tasca de la Secretaria, perquè en aquesta problemàtica compartim clarament la voluntat de valoració professional dels encarregats del salvament i socorrisme en piscines, d'una banda, i també de la vigilància, de l'altra. Posar en valor aquestes figures –el socorrista i el vigilant– és molt rellevant i l'opció de la professionalització resulta imprescindible. La raó és òbvia, intentar oferir la màxima garantia i seguretat als usuaris, una part important dels quals són menors que acudeixen a casals, colònies i altres activitats de lleure que es poden dur a terme en aquests espais refrescants.

Amb tot, cal entendre que normativament la regulació aplicable ja estava establerta pel Departament de Salut (Decret 95/2000 i Decret 165/2001). És en aquests textos legals que es determina l'obligatorietat del servei de salvament i socorrisme, així com del servei de vigilància o, simplement, la no necessitat a les piscines d'ús públic, en funció de les seves dimensions i les activitats que s'hi desenvolupin.

Vegeu quadre resum

Ara bé, amb l'aprovació de la Llei 7/2015, el canvi significatiu fa referència a la necessitat dels socorristes d'inscriure's al ROPEC per tal d'exercir com a tals. En aquesta Llei, per facilitar la incorporació del sector dels socorristes aquàtics, es va incloure una disposició transitòria que adequa tots els professionals que fins al moment complien els requisits del Decret 95/2000 del Departament de Salut.

Vegeu quadre

Els nostres col·legiats poden fer aquest tràmit, sense cap cost (quedarà enllestit en 48 h com a màxim), des de la part interna del web: fes clic aquí.

Consulta tot el manual complet.
 
 

Newsletter

Subscriu-te per estar al dia de totes les nostres novetats.