La bona relació existent entre el centre de formació especialitzat European Sports & Health Institute (ESHI) i el COPLEFC té un llarg bagatge de col·laboració gràcies al conveni vigent, un vincle que ara s'intensifica amb l'acord que els estudiants de l'ESHI esdevindran automàticament preassociats del COPLEFC. D'aquesta manera podran gaudir de la cobertura de responsabilitat civil, així com assessorament jurídic i rebre el suport del Col·legi en aquells aspectes que ho necessitin. I a més a més, una vegada superada la formació que es dugui a terme en aquest centre, els estudiants passaran a ser associats de ple dret del COPLEFC.
Amb aquest aprofundiment del lligam entre totes dues parts, també es pretén evitar la desconnexió entre l'etapa de formació acadèmica i l'etapa de vida professional i laboral, ja que l'acompanyament en el període formatiu ja facilitarà un contacte directe amb la pràctica professional i un trasllat fàcil i natural al mercat laboral, gràcies al suport de la corporació col·legial.
Amb aquest nou reconeixement del COPLEFC, l'ESHI assoleix un grau més de rigorositat en la formació que ofereix, i permet traslladar així mateix un missatge valuós al mercat de treball, especialment entre els gestors de gimnasos, directors tècnics i centres de salut, perquè els seus titulats segueixen els estàndards i nivells de màxima exigència, ètica i deontologia que es reclamen i que la corporació que vetlla pels professionals comporta.
Toni Brocal, com a responsable de l'ESHI recorda que "la formació en el nostre sector no pot limitar-se al lliurament d'un diploma", sinó que "un professional necessita un marc institucional, protecció legal i un ecosistema que li permeti desenvolupar-se amb garanties", i per tot plegat, considera que "l'acord amb el COPLEFC referma el nostre compromís de construir teixit professional i oferir als nostres alumnes no sols coneixements, sinó l'autoritat i el suport que el mercat actual exigeix".
Amb aquest plantejament, l'ESHI vol ser un model d'acompanyament en la transició de la formació a la professió, per la qual cosa preveu un canal de tutoria, amb què pretén resoldre dubtes amb la mateixa Administració, però també mentories personalitzades de negoci en el cas dels emprenedors, tot amb la voluntat de facilitar la inserció laboral i els porjectes en el sector del fintes, la longevitat i la salut dels usuaris.
Tots aquests aspectes, sens dubte, permeten al centre formatiu enlairar el seu nivell qualitatiu, així com les perspectives de l'alumnat, alhora que permet atorgar als seus futurs tècnics i entrenadors un prestigi qualitatiu per exercir en un mercat laboral cada vegada més exigent.
El COPLEFC, per la seva banda, d'aquesta manera fa un pas endavant en l'assoliment d'esdevenir el paraigua de tots els veritables professionals que exerceixen en aquest sector, sempre d'acord amb uns requisits de formació, titulació i qualitat que posen al centre de l'activitat professional les persones usuàries dels serveis prestats d'educació física i esportiva.
Podeu llegir la darrera notícia de col·laboració entre l'ESHI i el COPLEFC en aquest enllaç. 
Toni Brocal (ESHI) i Alèxia Pérez García (COPLEFC).