Reconeguda pel Departament d'Educació
Aquesta formació va destinada a mestres i professors d’Educació Física interessats a ampliar els coneixements en relació amb la dimensió cognitiva de les propostes motrius.
De manera implícita a l’activitat física que el nostre alumnat realitza en el seu dia a dia, i especialment la que els proposem a les nostres sessions d’Educació Física, ells i elles estan resolent multitud de reptes cognitius imprescindibles per a l’assoliment dels objectius motrius.
Des del rol d’experts en l’aprenentatge per a i des de l’acció motriu que exercim, és rellevant dominar els efectes de l’activitat física sobre el desenvolupament cognitiu del nostre alumnat. També ho és aplicar totes les possibilitats i potencialitats que ofereixen els diferents tipus d’activitat física a nivell motriu i cognitiu.
OBJECTIUS:
CONTINGUTS
DOCENTS
DESTINATARIS: col·legiats/ades o associats/ades al COPLEFC que siguin mestres o professors d’Educació Física.
PLACES LIMITADES: 20 places.
IMPORTANT: Cal el 80% de l'assistència per aconseguir el reconeixement.
PREU: 160 €
INSCRIPCIÓ TANCADA
DURADA I LLOC: 20 hores, repartides:
CALENDARI: Del 06/11/2023 al 19/12/2023* (només en el cas d’activitats presencials o síncrones):
NOM CÀPSULA | DOCENT | DATA | LLOC |
Incidència del moviment en el desenvolupament cognitiu i els processos d’aprenentatge | Marc Guillem i Eric Roig | PENDENT NOVA DATA |
En línia Zoom |
Construcció de contextos motrius estimulants per al desenvolupament cognitiu | Marc Guillem | PENDENT NOVA DATA |
Pràctic - Presencial Campus Mundet, Facultat d’Educació, Universitat de Barcelona. Aula 3101 |
Mecanismes mediadors dels beneficis de l’activitat física sobre el cervell | Eric Roig | PENDENT NOVA DATA |
Seminari web asíncron |
Beneficis del moviment sobre processos cognitius i d’aprenentatge: exemples pràctics | Gabriel Díaz | PENDENT NOVA DATA |
Seminari web asíncron |
Aspectes que condicionen els beneficis del moviment sobre els processos cognitius | Marc Guillem | PENDENT NOVA DATA |
Seminari web asíncron |
Propostes motrius per a la potenciació dels processos d’aprenentatge (I) | Gabriel Díaz | PENDENT NOVA DATA |
Pràctic - Presencial Campus Mundet, Facultat d’Educació, Universitat de Barcelona. Aula 3101 |
Propostes motrius per a la potenciació dels processos d’aprenentatge (II) | Eric Roig | PENDENT NOVA DATA |
Pràctic - Presencial Campus Mundet, Facultat d’Educació, Universitat de Barcelona. Aula 3101 |
Una escola aprèn en moviment | Gabriel Díaz | PENDENT NOVA DATA |
En línia Zoom |
Exemples pràctics d’escola cognitivament enriquida pel moviment | Marc Guillem | PENDENT NOVA DATA |
Seminari web asíncron |
L’activitat física com a eina per a altres aprenentatges acadèmics | Marc Guillem i Eric Roig | PENDENT NOVA DATA |
Seminari web asíncron |
Lliurament del treball autònom | Inscrits | PENDENT NOVA DATA | Formulari lliurament |
PLA D'AVALUACIÓ
Com s'avaluarà la satisfacció de les persones participants.
Es realitzarà un qüestionari en relació amb els continguts, els docents, les metodologies emprades i les activitats per tal de rebre feedback sobre la formació després de cada sessió i per tal d’adaptar el curs a les necessitats del professorat que hi participa.
Tasques d’aprofitament de les persones assistents.
La concreció dels aprenentatges d’aquesta formació es durà a terme mitjançant un petit projecte d’aplicació adaptat al centre educatiu on es treballi.
El professorat participant a la formació prestarà un acompanyament a cada sessió perquè es vagi desenvolupant una proposta adequada a l’escola o institut on es treballa. S'oferirà en tres fases durant la formació presencial. El professorat d’aquesta formació farà la tutoria cada fase d’aquest projecte per tal de fer un acompanyament ajustat a les realitats de cadascú.
ORGANITZA:
COL·LABORA:
Política de vendes i devolucions:
En fer la inscripció s’accepta la política d’inscripció i devolució.
*La inscripció al servei d'assessorament (coach) comporta l'acceptació de les condicions del servei.
Aquesta trobada està aliniada amb els Objectius de Desenvolupament Sostenibles: 3 i 4