Logo COPLEFC INTRANET

Educació Física cognitivament enriquida: Conceptualització, disseny i aplicació d’activitats.

 COPLEFC-AULA-educacio-física-cognitivament-enriquida.jpg (705 KB)

  Reconeguda pel Departament d'Educació

 

El grup de treball ''Motricitat, Cognició, Infància i Escola'' és un grup vinculat a l'IDP de la Universitat de Barcelona i està format per 13 professors/es investigadors/es de diferents Universitats Catalanes. El propòsit és investigar sobre la relació entre els processos cognitius i el moviment a partir de recerques clarament aplicades i dirigides a l'escola per tal de complementar i enriquir cognitivament l'Educació Física. El grup ha liderat diverses recerques pioneres a l'àmbit i ha pogut divulgar el coneixement generat amb publicacions i congressos d'escala internacional.
 

Aquesta formació va destinada a mestres i professors d’Educació Física interessats a ampliar els coneixements en relació amb la dimensió cognitiva de les propostes motrius.

De manera implícita a l’activitat física que el nostre alumnat realitza en el seu dia a dia, i especialment la que els proposem a les nostres sessions d’Educació Física, ells i elles estan resolent multitud de reptes cognitius imprescindibles per a l’assoliment dels objectius motrius.

Des del rol d’experts en l’aprenentatge per a i des de l’acció motriu que exercim, és rellevant dominar els efectes de l’activitat física sobre el desenvolupament cognitiu del nostre alumnat. També ho és aplicar totes les possibilitats i potencialitats que ofereixen els diferents tipus d’activitat física a nivell motriu i cognitiu.


OBJECTIUS:

  • Conèixer les evidències científiques en relació amb la incidència de l’activitat física en el desenvolupament del cervell.
  • Comprendre com incidir des de les característiques de les propostes motrius en l'optimització dels processos cognitius superiors i l’aprenentatge.
  • Definir i dominar els elements que determinen la riquesa cognitiva de les propostes motrius.
  • Elaborar propostes motrius “enriquides” cognitivament.
  • Determinar diferents estratègies per potenciar el paper de l’activitat motriu en contextos educatius.

 

CONTINGUTS

  • Evidències científiques sobre la incidència del moviment en el desenvolupament cognitiu durant la infància i adolescència.
  • Efecte del moviment en els processos d’aprenentatge.
  • Construcció de contextos estimulants per al desenvolupament cognitiu.
  • Propostes motrius per a la potenciació dels processos d’adquisició, retenció i recuperació d’aprenentatges.
  • Anàlisi i concreció de propostes i possibilitats d’intervenció per a una escola o institut que aprèn més efectivament gràcies a l’activitat motriu.

 

DOCENTS

  • Dr. Marc Guillem Molins, (ass. 018699), Dr. en EF, professor associat de la UB, a la secció d’EF del Grau d’EP i mestre d’EF.
  • Dr. Eric Roig Hierro, (ass. 042272), Dr. en EF, professor associat de la UB, a la secció d’EF del Grau d’EP i mestre d’EF.
  • Dr. Gabriel Díaz. (ass. 051402), Dr. en EF, professor associat de la UB, a la secció d’EF del Grau d’EP i mestre d’EF.
  • També hi intervindran membres del grup Motricitat, Cognició, Infància i Escola de la Facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona.

 

DESTINATARIS: col·legiats/ades o associats/ades al COPLEFC que siguin mestres o professors d’Educació Física.

PLACES LIMITADES: 20 places.

IMPORTANT: Cal el 80% de l'assistència per aconseguir el reconeixement.

PREU: 160 €

INSCRIPCIÓ TANCADA

DURADA I LLOC: 20 hores, repartides:

  • 6 hores síncrones presencials: Campus Mundet, Facultat d’Educació, Universitat de Barcelona. 
  • 4 hores síncrones virtuals: Plataforma Zoom
  • 4 hores asíncrones virtuals (càpsules formatives) - seminari web COPLEFC
  • 6 hores d’aplicació i seguiment de les activitats (treball autònom i d’avaluació). Lliurament per formulari.

 

CALENDARI: Del 06/11/2023 al 19/12/2023* (només en el cas d’activitats presencials o síncrones):

NOM CÀPSULA DOCENT DATA LLOC
Incidència del moviment en el desenvolupament cognitiu i els processos d’aprenentatge Marc Guillem i Eric Roig PENDENT NOVA DATA

En línia

Zoom

Construcció de contextos motrius estimulants per al desenvolupament cognitiu Marc Guillem PENDENT NOVA DATA

Pràctic - Presencial

Campus Mundet, Facultat d’Educació, Universitat de Barcelona. Aula 3101

Mecanismes mediadors dels beneficis de l’activitat física sobre el cervell Eric Roig PENDENT NOVA DATA

Seminari web asíncron

Webinar COPLEFC

Beneficis del moviment sobre processos cognitius i d’aprenentatge: exemples pràctics Gabriel Díaz PENDENT NOVA DATA

Seminari web asíncron

Webinar COPLEFC

Aspectes que condicionen els beneficis del moviment sobre els processos cognitius Marc Guillem PENDENT NOVA DATA

Seminari web asíncron

Webinar COPLEFC

Propostes motrius per a la potenciació dels processos d’aprenentatge (I) Gabriel Díaz PENDENT NOVA DATA

Pràctic - Presencial

Campus Mundet, Facultat d’Educació, Universitat de Barcelona. Aula 3101

Propostes motrius per a la potenciació dels processos d’aprenentatge (II) Eric Roig PENDENT NOVA DATA

Pràctic - Presencial

Campus Mundet, Facultat d’Educació, Universitat de Barcelona. Aula 3101

Una escola aprèn en moviment Gabriel Díaz PENDENT NOVA DATA

En línia

Zoom

Exemples pràctics d’escola cognitivament enriquida pel moviment Marc Guillem PENDENT NOVA DATA

Seminari web asíncron

Webinar COPLEFC

L’activitat física com a eina per a altres aprenentatges acadèmics Marc Guillem i Eric Roig PENDENT NOVA DATA

Seminari web asíncron

Webinar COPLEFC

Lliurament del treball autònom Inscrits PENDENT NOVA DATA Formulari lliurament

  

PLA D'AVALUACIÓ

Com s'avaluarà la satisfacció de les persones participants.

Es realitzarà un qüestionari en relació amb els continguts, els docents, les metodologies emprades i les activitats per tal de rebre feedback sobre la formació després de cada sessió i per tal d’adaptar el curs a les necessitats del professorat que hi participa.

Tasques d’aprofitament de les persones assistents.

La concreció dels aprenentatges d’aquesta formació es durà a terme mitjançant un petit projecte d’aplicació adaptat al centre educatiu on es treballi.

El professorat participant a la formació prestarà un acompanyament a cada sessió perquè es vagi desenvolupant una proposta adequada a l’escola o institut on es treballa. S'oferirà en tres fases durant la formació presencial. El professorat d’aquesta formació farà la tutoria cada fase d’aquest projecte per tal de fer un acompanyament ajustat a les realitats de cadascú.

 

ORGANITZA:

COPLEFC new baseline-01.jpg (1.01 MB)

COL·LABORA:

company_logo.png (147 KB)

 

Política de vendes i devolucions:

En fer la inscripció s’accepta la política d’inscripció i devolució.

*La inscripció al servei d'assessorament (coach) comporta l'acceptació de les condicions del servei.

Aquesta trobada està aliniada amb els Objectius de Desenvolupament Sostenibles: 3 i 4

 ODS 3.jpg (78 KB)ODS 4.jpg (87 KB)

Newsletter

Subscriu-te per estar al dia de totes les nostres novetats.