Logo COPLEFC INTRANET

Actualitat

Reunió amb el Departament de Salut

El COPLEFC, després de demanar la cita, defensa la professió i busca col·laboració amb Salut

El dia 5 d'octubre la secretària general  de Salut Pública i la directora general de Professionals de la Salut de la Generalitat de Catalunya es van reunir amb una representació especialment rellevant del Col·legi (el president, la vicepresidenta, la responsable de l'àrea d'activitat física i salut de la Junta i també la gerent), tal com la significació de les  interlocutores mereixia. Era una sessió que es va demanar tot just tornar de les vacances (enllaç), petició que va ser resposta tan aviat com les agendes ho van fer possible. Sens dubte, una trobada cordial, ja que amb la Dra. Cabezas el COPLEFC manté una estreta relació resultat d'altres oportunitats específiques de col·laboració. Cal destacar així mateix la presència a la reunió de la Sra. Montserrat Gea, com a responsable d'una Direcció General tan sensible i rellevant com és la de Professionals de la Salut, la qual cosa serveix i posa damunt la taula les i els EFE en aquest àmbit.

En aquesta sessió es va tractar de diversos àmbits temàtics, com per exemple l'activitat física, els hàbits saludables i la vinculació amb els centres educatius, en què el COPLEFC va demanar transversalitat entre departaments (Salut, Educació i Presidència, com a paraigua de la SGEAF); es van recordar les col·laboracions que s'han anat produint en l'àmbit sanitari amb participació del Col·legi, com la Guia PEFS o el programa EUPAP i  tasques tan significatives, sobretot pensant en el futur, com són la salut mental o les campanyes del COPLEFC per impulsar els hàbits saludables de la població i així mateix expressar la voluntat de lluitar contra l'intrusisme, i per a les quals es va demanar explícitament el suport de l'Administració. Concretament, es van esmentar les campanyes El COPLEFC activa Catalunya i La salut s'entrena, entre d'altres en aquest terreny.

El guió del Col·legi en aquesta reunió, més enllà d'informar i posar al dia les responsables de Salut sobre el COPLEFC i el seu conjunt d'activitats, també volia buscar la complicitat del Departament en qüestions concretes, com ara la validació mitjançant l'exigència d'inscripció al ROPEC o al COPLEFC dels que es coneixen com "actius en salut", i fins i tot fer propostes innovadores que superin discursos reiteratius, com el que s'arrossega ja fa massa anys sobre l'intent de rebaixa de l'IVA i traslladar-lo també amb el desig que tingui uns resultats més efectius sobre l'IRPF i la desgravació directa al conjunt de ciutadans que facin activitat física. I incloïa igualment un projecte  de gran abast com és el Segell de Qualitat del Sistema Esportiu Català i algunes preocupacions que el COPLEFC té com a col·lectiu de professionals. Tampoc no es va deixar passar l'oportunitat d'assabentar dels diversos informes que des del Consejo COLEF s'han anat traslladant, en aquest cas a l'Administració estatal i que afecta disposicions de caràcter conjunt de tot el territori.

Per llegir l'acta de la reunió, fes clic aquí.

Newsletter

Subscriu-te per estar al dia de totes les nostres novetats.