Logo COPLEFC INTRANET

Actualitat

La Intercol·legial de Salut organitza la I Jornada de Salut Global a Lleida

La Intercol·legial de Salut de Lleida organitza la I Jornada de Salut Global (One Health) el pròxim 5 de novembre a la seu del Col·legi Oficial de Metges de Lleida (i en format virtual per Teams), amb la direcció del Dr. Jordi Bosch Muñoz. Aquest esdeveniment compta amb la col·laboració activa del COPLEFC i neix amb la voluntat d'esdevenir un punt de trobada per abordar la salut humana, animal i ambiental des d'una visió integradora.

La jornada començarà a les 8:30 h amb el lliurament de documentació i l'obertura institucional. A les 9:00 h, la Sra. Sònia Hernández Montaño, arquitecta i fundadora de l'Estudi Arquitectura Sana, oferirà la conferència inaugural titulada "L'arquitectura com a eina de salut pública".

A les 10:00 h tindrà lloc la Taula I: Alimentació sostenible, moderada pel Dr. Antonio Alcántara Tadeo i amb intervencions de la dietista-nutricionista Cristina Moreno Castilla; la veterinària Raquel Arpa, Cuadrado d'ACSA, i l'enginyera agrònoma Paquita Escoi Martínez. Després d'un cafè i una pausa activa conduïda pel Dr. Carles Tersa Miralles a les 11:30 h, a les 12:00 h s'iniciarà la Taula II: Calor i salut, moderada pel Dr. Jordi Bosch Muñoz i amb la participació del Dr. Jacobo Mendioroz Peña, de l'Agència de Salut Pública de Catalunya; la fisioterapeuta Aida Monge Esqué i la infermera Aránzazu Nieto Moreno.

La Taula III: Salut física i mental, que s'iniciarà a les 14:30 h després del dinar de treball, estarà moderada per la Sra. Divina Farreny i Justribó. En aquest espai tindrà un paper rellevant el Dr. Xavier Peirau Terés, metge especialista en Medicina de l'Esport, catedràtic de l'INEFC (UdL) i col·legiat 5712 del COPLEFC i del COMLL. El Dr. Peirau, directament implicat en el programa institucional del COPLEFC La salut s'entrena, exposarà la rellevància de l'exercici físic regulat com a eina de salut pública i la importància d'integrar els educadors físics esportius en els equips de salut interdisciplinaris. La taula es complementarà amb les aportacions de la psicòloga Noemí Bonet Massana, l'educadora social Irene Solà Caralps i la infermera i podòloga Silvia Carles Gomà.

La conferència de cloenda, prevista per a les 16:00 h, anirà a càrrec del Dr. Quique Bassat Orellana, director general i científic de l'ISGlobal, que analitzarà l'"Impacte de l'emergència climàtica en la salut dels infants de països de renda baixa", abans del tancament final a les 17:00 h.

La jornada s'estendrà de 8:30 h a 17:00 h. Les inscripcions s'admeten per ordre de sol·licitud fins a completar l'aforament i s'ha sol·licitat l'acreditació al CCFCPS i CFCSNS (amb un control d'assistència electrònic i un mínim del 80% d'assistència).

Podeu accedir al programa en aquest enllaç i fer la inscripció a la jornada, dirigida als professionals sanitaris, clicant aquí.

I jornada Salut Global Lleida_Intercollegial.png (471 KB)

Newsletter

Subscriu-te per estar al dia de totes les nostres novetats.