El COPLEFC ja tenia un Curs d'actualització per al professorat d'educació secundària, però a partir del Decret 175/2022, de 27 de setembre, d'ordenació dels ensenyaments de l'educació bàsica, ha treballat per ampliar-lo i adaptar-ne els continguts d'acord amb la nova normativa i el nou currículum. El Curs ara consta en 27 càpsules obligatòries que faciliten recursos útils per a l'actualització de la pràctica del cos docent i l'avaluació contextualitzada als cursos de l'etapa. Per donar-hi valor afegit, s'està tramitant el reconeixement del Curs pel Departament d'Educació, i que les persones interessades puguin seguir el Curs al seu ritme, per això s'ha proposat fora de línia, és a dir, amb càpsules a les quals cadascú pot accedir quan vulgui. El públic destinatari principal a qui va adreçat són pròpiament el professorat d'EF en actiu, però també aspirants al procés d'oposicions al cos docent del Departament d'Educació i porfessorat d'Educació Física en formació inicial.
Entrant en les característiques del Curs, i amb voluntat que sigui d'interès per al conjunt del col·lectiu del COPLEFC que es dedica a la docència, té com a objectius: adaptar la programació didàctica a l'estructura curricular i normativa vigent, desenvolupar competències per al disseny i la programació de situacions d'aprenentatge, i identificar els elements clau que constitueixen una Educació Física de qualitat.
I pel que fa a continguts, en primer lloc cal destacar que les càpsules són impartides per doctors i professorat universitari o bé docents en exercici amb llarga experiència docent. Que seran els encarregats de fer l'avaluació de qui hi participi, així com el desenvolupament pràctica d'una situació d'aprenentatge d'ESO o bé de batxillerat, segons tria personal. En concret, el Curs té una durada de 27 hores teòriques i 5 hores previstes de treball autònom per a l'avaluació esmentada.
El Curs és de caràcter gratuït per a aquelles persones que estaven inscrites al Curs d'actualització del professorat 2021-2023, tot i que hauran d'inscriure-s'hi igualment, i de 120 euros per altres col·legiats o col·legiades que s'hi inscriguin per primera vegada.
Més informació: enllaç.
Inscripció, enllaç.
Decret 175/2022: enllaç.
Llista de continguts i professorat:
Càpsula |
Ponent |
El nou escenari curricular de l'Educació Física a partir del Decret 175/2022 |
Josep Solà Santesmases (col. 5413) |
Els elements curriculars de la situació d'aprenentatge |
Josep M. Piulachs Núñez (col. 11332) |
Qualificar en EF: tancar el cercle de l'avaluació? |
Josep M. Piulachs Núñez |
Les TIC al servei de l'EF |
Josep M. Piulachs Núñez |
Avaluació competencial en EF: principis bàsics i instruments d'avaluació |
Josep M. Piulachs Núñez |
Disseny de situacions d'aprenentatge de la competència específica 2 |
Josep M. Piulachs Núñez |
Situacions d'aprenentatge en Educació Física: aprenetage basat en situacions |
Carles González Arévalo (col. 10241) |
Educació Física i programació |
Carles González Arévalo |
Elecció dels SABERS a les situacions d'aprenentatge |
Gabriel Díaz Cobos (ass. A051402) |
Competències clau, Vectors i Educació Física |
Jaume Gasol Sánchez (col. 66687) |
Vector benestar emocional i Educació Física |
Lluis Almirall Batet (col. 10637) |
Vector perspectiva de gènere i Educació Física |
Lluis Almirall Batet |
Disseny de Situacions d'aprenentatge de la competència específica 1: SALUT |
Lluis Almirall Batet |
Disseny de Situacions d'aprenentatge de la competència específica 3: EXPRESSIÓ |
Lara Barbancho Ordoñez (col. 62953) |
Disseny de Situacions d'aprenentatge de la competència específica 4: LLEURE |
Lara Barbancho Ordoñez |
L'EF en un context de complexitat |
Lara Barbancho Ordoñez |
Disseny de Situacions d'aprenentatge de la competència específica 5: VALORS |
Carles Zurita Mon (col. 10583) |
Estratègies didàctiques en Educació Física |
Carles Zurita Mon |
Disseny universal per a l'aprenentatge (DUA) i Educació Física |
Sandra Gallardo Ramírez (ass. 052687) |
Projectes globalitzats i transversals en Educació Física |
Sandra Gallardo Ramírez |
Mesures i suports universals en Educació Física |
Oscar Trigo Díez (col. 8327) |
Autoregulació i bastides metacognitives a l'Educació Física |
Meritxell Monguillot Hernando (col. 11280) |
Innovació i Educació Física |
Meritxell Monguillot Hernando |
Objectius de desenvolupament sostenible (ODS) i Educació Física |
Mireia Badell Vidal (ass. 052623) |
Programar l'Educació Física al Batxillerat |
Josep Solà Santesmases (col. 5413) |
NeuroEducació física |
Irene Pellicer Royo (col. 10073) |
Propostes pràctiques per una EF cognitivament enriquida |
Albert Batalla (col. 4600) / Eric Roig (ass. 042272) / Gabriel Díaz Cobos (ass. 051402) |