gestio-i-economia-esport-3 Actualitat - COPLEFC
Logo COPLEFC INTRANET

Actualitat

Túnel? Esperança

El COPLEFC aposta per un missatge d'esperança des de la proximitat amb el col·lectiu professional

Les notícies d'alarma, un panorama negre, dades pessimistes, reclamacions des de tot arreu, això sembla que sigui l'únic que tenim ara mateix. I negar la realitat no seria una bona consellera. Ara bé, també hi ha veus que acaren el futur amb prudència, però en clau positiva, i tampoc no seria bo bandejar-les, silenciar-les. Des del COPLEFC ens fem ressò d'un parell de notícies positives (insistim-hi, fer-ho de les que no ho són resulta massa fàcil) que han aparegut en dos mitjans digitals rellevants. Aquestes capçaleres recullen opcions futures, percepcions per després de la crisi que estem vivint provocada pel coronavirus i el confinament subsegüent decretat pel Govern de l'Estat; concretament es tracta de l'opinió a mitjà termini dels empresaris i les consideracions dels usuaris dels seus locals, o, si volem, els clients o consumidors. També volem posar en valor la trobada digital que es va dur a terme amb el nostre company Ferran Núñez (col. 9018), soci fundador de la consultoria Beonchange, que més enllà d'una de les  alternatives VUL: V (rebot econòmic immediat), U (lenta recuperació) o L (depressió mantinguda) com a solució de la crisi, va posar molt d'èmfasi que ara és el moment de les persones. Amb aquest mateix criteri, el COPLEFC vol estar tant com pugui al servei del col·lectiu de col·legiats i associats i recollir alternatives futures.

Les opinions

Per què ens interessen, aquestes opinions? Doncs perquè si el sector dels centres de fitnes són punts de contacte entre empresaris i usuaris, enmig tenim una part del nostre col·lectiu professional, ja siguin graduats o bé associats. És per això que esdevé important saber què pensen els empresaris de la situació que ha de venir, la posterior a la pandèmia. I igualment d'important serà la decisió dels abonats o usuaris d'aquests centres.

Amb poques hores de diferència, CMDSport i DiffusionSport s'han fet ressò de sengles estudis, en el primer cas de la consultoria Management Around Sport (MAS) conjuntament amb la Universitat d'Alcalá de Henares, i en el segon a partir de l'estudi elaborat per la consultoria Kaizen Institute España, en què s'estableix el desig de la gran majoria dels abonats de centres de fitnes de tornar al gimnàs quan s'imposi la nova normalitat. I respecte de la veu empresarial, l'estudi corresponent afirma que quatre de cada cinc empresaris confien en la recuperació de l'activitat en menys d'un any.

Així, l'estudi titulat Impacte de la pandèmia de la COVID-19 entre els usuaris dels centres esportius, dut a terme amb la col·laboració d'Aerobic & Fitness i la plataforma Gympass, ha preguntat a 8.259 usuaris sobre el desig de retorn al gimnàs, entre altres qüestions. I la resposta és contundent: 87,9% d'abonats a gimnasos manifesten la voluntat de tornar-hi quan obrin, sempre amb un matís, que no s'apugin els preus.  

Per llegir la informació de CMDSport: aquí. Per conèixer més sobre l'informe: aquí.

I respecte de les opinions dels empresaris, que recull l'estudi COVID-19. Evolució de la pandèmia, baròmetre econòmic i estratègia Kaizen, elaborat per l'Institut del mateix nom, davant la pregunta: "Quan preveu la seva empresa que recuperarà el mateix nivell d'activitat anterior a la COVID-19?", entre els que consideren que trigaran tres mesos (26%), entre tres i sis mesos (22%) i entre sis i dotze mesos (33%), sumen el 81% del col·lectiu. En aquest complet treball, s'hi mostra l'evolució de la pandèmia, de l'economia, i quines són les possibles estratègies de millora a partir de la implementació del que s'hi anomena el war room de la crisi, abans d'arribar a un conjunt de conclusions.

Per llegir la informació de Diffusion Sport: aquí. Per conèixer tot el contingut de l'informe: aquí.

Estudi-ComoHaAfectadoSituacionActualCentros-Gympass.jpeg (189 KB)