Logo COPLEFC INTRANET

Com puc tramitar la prestació de cessament extraordinària de l'activitat? (Covid-19)

 

 

Amb l'aprovació del Reial decret llei 28/2018, de 28 de desembre, que va entrar en vigor l'1 de gener de 2019, es va obligar els autònoms a triar una mútua fins al 31 de març. Tots els autònoms, des de 2019, han de contractar una mútua punt per a contingències comunes, contingències professionals i per cessament d'activitat.

Amb l'últim canvi legislatiu, els autònoms han tingut un termini de tres mesos (de l'1 de gener al 31 de març de 2019) per a triar una mútua.

La Seguretat Social ho va notificar així a tots els autònoms. Per a triar la mútua, cal presentar el model TA.0521-1.

  • Què passa si, passat aquest termini, no s'ha triat mútua?

En tal cas, la Seguretat Social li assigna una a l'autònom. És més que recomanable que un s'informi que mútua li ha tocat. Més que res, per a saber a qui cal acudir en cas d'accident, malaltia, etc.

En aquest últim cas, si la Seguretat Social no li han assignat cap mútua, ha de contactar amb el SEPE (pàgina web, email o telèfon) per a poder sol·licitar la prestació extraordinària per cessament d'activitat.

 

 

 

Com trobo la mútua col·laboradora de la Seguretat Social a què pertanyo?

Amb el certificat digital pots accedir a la seu electrònica de la Seguretat Social i informar-te. En el cas de no disposar d'aquest pots trucar a la Seguretat Social i realitzar la teva consulta.En tot cas si disposes i conserves el document d'alta d'autònom també es veurà reflectit en aquest document.

A més, pots trucar a la mútua i facilitant la documentació pertinent et facilitessin les dades que necessites.
 

 

Font d'informació: PIMEC

Data d'actualització: 27/03/2020

Newsletter

Subscriu-te per estar al dia de totes les nostres novetats.