Curs que dona a conèixer l’adaptació al context català del Programa EUPAP (European Physical Activity on Prescription Model), finançat per l’Agència Europea de Consumidors, Salut, Agricultura i Alimentació (www.eupap.org). El Programa EUPAP, que adapta el model suec a nou països europeus, s’està liderant a Catalunya des de l’INEFC-Lleida amb el suport del Departament de Salut, de la Secretaria General de l’Esport i Activitat Física, del COPLEFC, de la Diputació de Lleida i del Consell Esportiu de les Garrigues, entre altres institucions.
Els objectius específics del curs són: a) conèixer l’origen del Programa EUPAP: el model suec FaR® i l’adaptació a Lleida mitjançant el Programa CAMINEM, 2010-2012; b) conèixer els beneficis de l’exercici físic per a la salut en les patologies cròniques més prevalents, segons l’última evidència científica; c) identificar les necessitats en l’àmbit sanitari per incorporar la prescripció d’exercici físic; d) identificar les necessitats en l’àmbit no sanitari (comunitari, esportiu) per al treball interdisciplinari en planificació d’exercici físic; e) conèixer com s’està adaptant el Programa EUPAP a Alemanya, Dinamarca, Flandes, Itàlia, Lituània, Malta, Portugal i Romania; f) conèixer les iniciatives de col·laboració entre el Programa EUPAP i programes del territori català; g) proposar un model d’àmbit local en un territori familiar per a l’estudiant, i h) fomentar el treball de xarxa i interdisciplinari per a professionals de la salut.
Curs adreçat a professionals i estudiants dels àmbits sanitaris i de l’exercici físic, treballadors/es de les administracions públiques de les àrees de salut i esports, membres d’associacions de malalties i, en general, a tothom interessat en la temàtica.
Observacions: Per a les sessions del dijous 7 de juliol cal portar roba esportiva i calçat còmode.
Llengua/es d’imparticióCatalà.
Coordinació: Sebastià Mas Alòs (INEFC-Lleida)
Equip docent: Hèctor Carrión Gelabert (INEFC-Lleida), Laia Claverías Bonilla (Royal Escola de Formació), Estela Inés Farías Torbidoni (INEFC-Lleida), Gisela Galindo Ortego (ICS), Sebastià Mas Alòs (INEFC-Lleida), Marta Miret Montané (ICS), Xavier Peirau i Terés (INEFC-Lleida), Marga Perelló Santandreu (educadora física esportiva a EUPAP) i Javier Rodríguez Millán (Consell Esportiu de les Garrigues)
Durada: | a) 20 hores |
b) 50 hores (20 de presencials + 30 de treball autònom de l’alumnat). Versió reconeguda amb 2 ECTS per la UdL |
Espai: INEFC-Lleida
Preu: 55,34 € estudiants, PAS i PDI UdL / 90,00 € la resta
PROGRAMA | |
Dilluns 4 | |
Sebastià Mas | |
16.00-18.00 h | Presentació. Orígens: model suec. Orígens: Programa CAMINEM. |
Xavier Peirau | |
18.30-20.30 h | Exercici físic en patologies cròniques no transmissibles. |
Dimarts 5 | |
Gisela Galindo i Marta Miret | |
16.00-18.00 h | Necessitats en l’àmbit sanitari. |
18.30-20.30 h | Necessitats en l’àmbit comunitari. |
Dimecres 6 | |
Hèctor Carrión | |
16.00-18.00 h | EUPAP en altres països de la Unió Europea. Model EUPAP-Cat. |
Javier Rodríguez | |
18.30-20.30 h | EUPAP-Cat: protocols, materials, gestió de dades. El PEFI (Programa d’Exercici Físic Individualitzat). |
Dijous 7 | |
Hèctor Carrión | |
16.00-18.00 h | Valoració de la condició física saludable. |
Marga Perelló | |
18.30-20.30 h | Exemples de tasques en un PEFI. |
Divendres 8 | |
Laia Claverías | |
16.00-17.30 h | Casos pràctics. |
Estela Farías | |
18.00-20.00 h | Models en l’àmbit de l’estudiantat (avaluació). |
Sebastià Mas | |
20.00-20.30 h | Cloenda. |