Logo COPLEFC INTRANET

Actualitat

El COPLEFC s'ofereix per al nou currículum d'EF

21/05/2021

Educació

El Col·legi va enviar una carta a la directora general de Currículum per ajudar a elaborar-lo i millorar-lo

Davant la perspectiva d'un nou model de batxillerat, que entraria en vigor el curs 2022-23, i que segurament afectarà tota l'educació secundària, el COPLEFC, amb un 41% del col·lectiu dedicat a la docència, va fer saber al Departament d'Educació de la Generalitat, mitjançant la Direcció General de Currículum i Personalització, "la nostra oferta de col·laboració i participació en els possibles treballs que s'estiguin duent a terme per adaptar el currículum educatiu", tal com es pot llegir en la carta datada el 5 de maig d'enguany. Val a dir que aquesta proposta de col·laboració de moment no ha obtingut resposta de l'actual directora general, Maite Aymerich i Boltà.

Com recordava a la mateixa carta Pere Manuel Gutiérrez (col. 8570), en tant que veu institucional del col·lectiu, va deixar clar que "com a Col·legi Professional, amb més d'un 41% del col·lectiu dedicat a la docència, tenim prou expertesa, coneixem la realitat educativa i disposem dels col·legiats/ades referents suficients per participar en l'elaboració d'un nou currículum que beneficiï el conjunt de la nostra comunitat", així com també manifestava "el nostre suport absolut en la remodelació del currículum de la matèria d'Educació Física, amb la voluntat d'afrontar el repte d'adaptació a la nova realitat que s'imposa i que ens obliga a repensar aquest currículum".

Una vegada s'hagi constituït el nou Govern, el COPLEFC tornarà a insistir en aquesta qüestió, un aspecte educatiu de gran rellevància, atès que podria permetre, entre altres qüestions, l'ampliació del nombre d'hores de l'assignatura d'Educació Física, així com facilitar la incorporació de criteris com els que es proposen des de la Comissió d'Experts d'Educació del COPLEFC, sintetitzats en el projecte sobre l'Especialista en Educació Física a l'escola del segle XXI i el seu paper en una escola caracteritzada per la transversalitat dels aprenentatges i amb un protagonisme més actiu de l'alumnat.

Llegeix la carta enviada: enllaç.

Newsletter

Subscriu-te per estar al dia de totes les nostres novetats.