Logo COPLEFC INTRANET

Actualitat

El COPLEFC interposa un recurs contra la Borsa d'Interins

12/07/2024

Disconformitat amb els actuals requisits d'accés en l'especialitat d'Educació Física

Els Serveis Jurídics del COPLEFC, d'acord amb la petició del Comitè de Defensa de la Professió i el vistiplau de la Junta Directiva, va presentar amb data 30 de juny un recurs de reposició contra el Departament d'Educació per la Resolució EDU 1872/2024, per la qual s'aproven les bases reguladores de les convocatòries de concurs públic de mèrits per formar part de la borsa de treball del personal interí docent per prestar serveis en centres dependents del Departament d'Educació. La causa determinant d'aquesta actuació del Col·legi és la situació incomprensible existent actualment en relació amb els perfils d'accés al cos de professorat de l'educació secundària en l'especialitat d'Educació Física.

Aquesta és una qüestió que el Col·legi ha anat recordant en les reunions que ha mantingut amb el Departament a diversos nivells, i que la via del diàleg no ha permès resoldre, per la qual cosa, davant fets consumats, el COPLEFC, en defensa del seu col·lectiu professional, una tasca que té encomanada per la mateixa legislació atribuïda com a col·legi professional, no pot passar per alt.

Es tracta d'una situació en què, tal com s'exposa en el recurs de reposició, "el COPLEFC entén indeclinable mostrar la seva total disconformitat amb els actuals requisits d'accés a la borsa d'interins en l'especialitat d'Educació Física, i traslladar la necessitat d'esmenar-ho a la major brevetat possible, tot establint l'accés a l'especialitat d'Educació Física en exclusivitat per als llicenciats/graduats en Educació Física o Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport, ja que d'altra manera la qualitat de l'ensenyament, el compliment del currículum i sobretot la seguretat dels alumnes no està garantida.

Aquesta actuació, que ningú no pot qualificar en cap casd'inconsciència, en adreçar-se a l'Administració educativa, des del Col·legi es vol fer constar que es basa en un ampli informe jurídic molt detallat, de deu pàgines, en la conclusió principal del qual s'insisteix en el fet que "Aquest Col·legi, en compliment de les seves obligacions de defensa de la professió i de vetllar per la protecció dels escolars que han de cursar la matèria d'Educació Física en l'educació secundària obligatòria, entén indeclinable mostrar la seva total disconformitat amb els actuals requisits d'accés a la borsa d'interins en l'especialitat d'Educació Física, i traslladar la necessitat d'esmenar-ho a la major brevetat possible, tot establint l'accés a l'especialitat d'Educació Física en exclusivitat per als llicenciats/graduats en Educació Física o Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport, ja que d'altra manera la qualitat de l'ensenyament, el compliment del currículum i sobretot la seguretat dels alumnes no està garantida".

Per aquesta raó, la petició que es formula és que s'esmeni la Resolució de referència, i que l'accés a l'especialitat d'Educació Física sigui amb exclusivitat per als esmentats llicenciats o graduats en EF o CAFiE.

Ara el termini de què disposa l'Administració per resoldre aquest tràmit comença a comptar a partir de la data de presentació, tal com s'esmenta al principi, el 30 de juny de 2024. És a dir, abans del 30 d'octubre, ja que en cas contrari caldria iniciar la via contenciosa administrativa.

Des del Servei Jurídic i el Comitè de Defensa de la Professió s'espera que aquesta actuació imprescindible tingui l'efecte corresponent. Per bé que, en cas que no fos així, aleshores el Col·legi té la intenció d'iniciar la via contenciosa administrativa, una solució més lenta però que ja ha utilitzat en altres causes, per altres motius, i a la qual s'espera que no calgui arribar.

Ara, com es diu d'una forma planera, la pilota és a la taula del Departament d'Educació. I cal esperar... uns bons resultats.
DefensaProfessio.jpg (103 KB)

Newsletter

Subscriu-te per estar al dia de totes les nostres novetats.