Table of Contents Table of Contents
Previous Page  43 / 56 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 43 / 56 Next Page
Page Background

Estiu - Tardor 2016 /

DOCUSPORT

La Revista

43

el desenvolupament motor. Aquesta línia es

concreta en tres projectes principals: (1) Les

autoinstruccions com a mediadors entre la tas-

ca i l’aprenentatge, liderat pel Dr. Alexander

T. Latinjak (2) L’auto-feedback en l’adquisició

d’habilitats motrius, liderat pel Dr Alexander T.

Latinjak, i (3) El pensament del professorat, li-

derat pels Drs. Ricard Pradas, Raquel Font Lla-

dó i Alexander T. Latinjak.

A més, la Dra. Glòria Rovira està participant

activament en un projecte d’3 D I titulat

La

perspectiva de género en las emociones sus-

citadas en los juegos deportivos psicomotores

y de cooperación.

PROJECTES DE FORMACIÓ D’ESTUDIANTS

Una de les activitats de més impacte del

PHAS-Research dins l’EUSES ha estat el tre-

ball amb grups d’estudiants de grau. L’objectiu

d’aquests grups és l’aprenentatge de l’estudiant,

per sobre de les publicacions. Hi ha grups de

discussió, recollida de dades i redacció de pòs-

ters científics en els quals els estudiants motivats

per la recerca troben un context de creixement.

Tot i que les publicacions no són l’objectiu fo-

namental, s’ha aconseguit un notable llistat de

referències, que inclouen presentacions orals

i de pòster en congressos i publicacions d’arti-

cles en revistes amb revisió per avaluació d’ex-

perts

(peer review).

Actualment n’hi ha actius tres

grups diferents.

ESDEVENIMENTS ORGANITZATS O

EN COL·LABORACIÓ

A l’EUSES, des del PHAS-Research s’han or-

ganitzat una sèrie de jornades que serveixen

per apropar la recerca a la pràctica aplicada.

En aquesta línia, el Dr. Daniel Romero i la Dra.

Azahara Fort Vanmeerhaeghe han organitzat,

sota el paraigua del Màster en Readaptació a

l’Activitat Física i la Competició Esportiva que

dirigeix el mateix Dr. Romero, dues jornades

sobre readaptació a l’esport els anys 2012 i

2013.

A més, els Drs. Alexander T. Latinjak i Ricard

Pradas han estat involucrats en la Càtedra

d’Esport i Educació Física de la Universitat de

Girona i la ciutat de Banyoles que organitza

cada dos anys unes Jornades sobre Tècnica

i Tàctica en l’Esport, i que avui dia és Centre

d’Estudis Olímpics.

Finalment, l’any 2015 des del PHAS-Research,

el Dr. Alexander T. Latinjak va organitzar a

l’EUSES l’9I E/:SSP 8orLshop aquest ha es-

tat el primer congrés internacional que acull

l’EUSES. Un altre aspecte destacat d’aquest 9I

E/:SSP 8orLshop és que va ser el primer con-

grés sobre psicologia de l’esport organitzat per

una associació internacional en territori estatal

des de l’any 2007.

Més en la línia de la divulgació, la Dra. Raquel

Font Lladó ha participat com a ponent en les

jornades Posa’t al Dia, dirigides a professors

i mestres d’Educació Física de la província de

Girona, en el Grup de Treball de la Generalitat

de Catalunya Orientació en la Classe d’Educa-

ció Física, i en el Seminari d’Educació Física

per a Professors i Mestres organitzat per la Cà-

tedra d’Esport i Educació Física de la Universi-

tat de Girona.

»

PUBLICACIONS

DESTACADES

• Fort-Vanmeerhaeghe, A.

et

al.

(2015). “Neuromuscular

asymmetries in the lower

limbs of elite female youth

basketball players and the

application of the skillful

limb model of comparison”.

Physical Therapy in Sport,

16

(4), 317-323.

• Fort-Vanmeerhaeghe,

A.

, Romero-Rodríguez, D.

et al.

(2016). “Integrative

neuromuscular training and

injury prevention in youth

athletes. Part I: identifying risk

factors”.

National Strength

and Conditioning Association,

38

(3).

• Latinjak, A.

T., López-Ros,

V., & Font-Lladó, R. (2015). “A

descriptive study of emotion

concepts using dimensional

models of core affect/Un

estudio descriptivo de los

conceptos emocionales desde

los modelos dimensionales

de los estados afectivos”.

Estudios de Psicología, 36

(2),

1-18.

• Latinjak, A. T.

et al.

(2014).

“The structure and content of

undirected and goal-directed

thoughts in sport”

Psychology

of Sport and Exercise, 15

,

548-558. doi:10.1016/j.

psychsport.2014.05.007

• Prats-Puig, A.

et al.

(2016)

α

-Defensins and bacterial/

permeability-increasing protein

as new markers of childhood

obesity.

Pediatric Obesity.

doi:

10.1111/ijpo.12118.

• Prats-Puig, A.

et al.

(2015).

“Neutrophil-to-lymphocyte

ratio: an inflammation marker

related to cardiovascular risk

in children”.

Thrombosis and

Haemostasis, 114

(4), 727-734.

• Rovira, G.

et al.

(2014). “Las

emociones en las prácticas

motrices de atención

plena”.

Revista Española de

Orientación y Psicopedagogía,

25,

111-126.

De dreta a esquerra:

Dra. Azahara Fort Vanmeerhaeghe, Dr. Alexander T. Latinjak i Dra. Raquel Font Lladó.

Diversos moments de l’ENYSSP Workshop.