Estiu - Tardor 2016 /
DOCUSPORT
•
La Revista
43
el desenvolupament motor. Aquesta línia es
concreta en tres projectes principals: (1) Les
autoinstruccions com a mediadors entre la tas-
ca i l’aprenentatge, liderat pel Dr. Alexander
T. Latinjak (2) L’auto-feedback en l’adquisició
d’habilitats motrius, liderat pel Dr Alexander T.
Latinjak, i (3) El pensament del professorat, li-
derat pels Drs. Ricard Pradas, Raquel Font Lla-
dó i Alexander T. Latinjak.
A més, la Dra. Glòria Rovira està participant
activament en un projecte d’3 D I titulat
La
perspectiva de género en las emociones sus-
citadas en los juegos deportivos psicomotores
y de cooperación.
PROJECTES DE FORMACIÓ D’ESTUDIANTS
Una de les activitats de més impacte del
PHAS-Research dins l’EUSES ha estat el tre-
ball amb grups d’estudiants de grau. L’objectiu
d’aquests grups és l’aprenentatge de l’estudiant,
per sobre de les publicacions. Hi ha grups de
discussió, recollida de dades i redacció de pòs-
ters científics en els quals els estudiants motivats
per la recerca troben un context de creixement.
Tot i que les publicacions no són l’objectiu fo-
namental, s’ha aconseguit un notable llistat de
referències, que inclouen presentacions orals
i de pòster en congressos i publicacions d’arti-
cles en revistes amb revisió per avaluació d’ex-
perts
(peer review).
Actualment n’hi ha actius tres
grups diferents.
ESDEVENIMENTS ORGANITZATS O
EN COL·LABORACIÓ
A l’EUSES, des del PHAS-Research s’han or-
ganitzat una sèrie de jornades que serveixen
per apropar la recerca a la pràctica aplicada.
En aquesta línia, el Dr. Daniel Romero i la Dra.
Azahara Fort Vanmeerhaeghe han organitzat,
sota el paraigua del Màster en Readaptació a
l’Activitat Física i la Competició Esportiva que
dirigeix el mateix Dr. Romero, dues jornades
sobre readaptació a l’esport els anys 2012 i
2013.
A més, els Drs. Alexander T. Latinjak i Ricard
Pradas han estat involucrats en la Càtedra
d’Esport i Educació Física de la Universitat de
Girona i la ciutat de Banyoles que organitza
cada dos anys unes Jornades sobre Tècnica
i Tàctica en l’Esport, i que avui dia és Centre
d’Estudis Olímpics.
Finalment, l’any 2015 des del PHAS-Research,
el Dr. Alexander T. Latinjak va organitzar a
l’EUSES l’9I E/:SSP 8orLshop aquest ha es-
tat el primer congrés internacional que acull
l’EUSES. Un altre aspecte destacat d’aquest 9I
E/:SSP 8orLshop és que va ser el primer con-
grés sobre psicologia de l’esport organitzat per
una associació internacional en territori estatal
des de l’any 2007.
Més en la línia de la divulgació, la Dra. Raquel
Font Lladó ha participat com a ponent en les
jornades Posa’t al Dia, dirigides a professors
i mestres d’Educació Física de la província de
Girona, en el Grup de Treball de la Generalitat
de Catalunya Orientació en la Classe d’Educa-
ció Física, i en el Seminari d’Educació Física
per a Professors i Mestres organitzat per la Cà-
tedra d’Esport i Educació Física de la Universi-
tat de Girona.
»
PUBLICACIONS
DESTACADES
• Fort-Vanmeerhaeghe, A.
et
al.
(2015). “Neuromuscular
asymmetries in the lower
limbs of elite female youth
basketball players and the
application of the skillful
limb model of comparison”.
Physical Therapy in Sport,
16
(4), 317-323.
• Fort-Vanmeerhaeghe,
A.
, Romero-Rodríguez, D.
et al.
(2016). “Integrative
neuromuscular training and
injury prevention in youth
athletes. Part I: identifying risk
factors”.
National Strength
and Conditioning Association,
38
(3).
• Latinjak, A.
T., López-Ros,
V., & Font-Lladó, R. (2015). “A
descriptive study of emotion
concepts using dimensional
models of core affect/Un
estudio descriptivo de los
conceptos emocionales desde
los modelos dimensionales
de los estados afectivos”.
Estudios de Psicología, 36
(2),
1-18.
• Latinjak, A. T.
et al.
(2014).
“The structure and content of
undirected and goal-directed
thoughts in sport”
Psychology
of Sport and Exercise, 15
,
548-558. doi:10.1016/j.
psychsport.2014.05.007
• Prats-Puig, A.
et al.
(2016)
α
-Defensins and bacterial/
permeability-increasing protein
as new markers of childhood
obesity.
Pediatric Obesity.
doi:
10.1111/ijpo.12118.
• Prats-Puig, A.
et al.
(2015).
“Neutrophil-to-lymphocyte
ratio: an inflammation marker
related to cardiovascular risk
in children”.
Thrombosis and
Haemostasis, 114
(4), 727-734.
• Rovira, G.
et al.
(2014). “Las
emociones en las prácticas
motrices de atención
plena”.
Revista Española de
Orientación y Psicopedagogía,
25,
111-126.
De dreta a esquerra:
Dra. Azahara Fort Vanmeerhaeghe, Dr. Alexander T. Latinjak i Dra. Raquel Font Lladó.
Diversos moments de l’ENYSSP Workshop.