EDUCACIÓ
Un somni! L’Educació Física sempre va
ser la meva classe preferida, així que
poder viure-hi tota la meva vida pro-
fessional és això, un somni.
Amb més de vint anys d’experiència com a llicenciat
(INEF Lleó, 1990-95), també és entrenador nacional
de piragüisme en aigües tranquil·les, i professor
d’Educació Física amb un bagatge igualment de dues
dècades (1996-2014), havent passat per tots els
nivells educatius: ESO, batxillerat i cicles formatius.
La seva reflexió sobre la matèria té una fita
important en la seva participació en el currículum de
la LOE al Principat d’Astúries. Des d’Oviedo, la seva
ciutat d’acollida, ha estat un gran impulsor del Dia de
l’Educació Física al Carrer (DEFC). Aquí no s’acaba la
seva activitat, que també inclou publicació d’articles
en diverses revistes i presència als mitjans.
ÓSCAR GARCÍA BUSTO (col. Astúries, 6510)
² 4Xin pV el PiVVaWJe TXe KaXrteP d’eV-
FaPSar"
Més hores d’activitat física a les escoles, una cada
dia. I que l’activitat física a les escoles s’anomena
Educació Física. La idea és dir: “Mireu el que fem,
necessitem més temps!”. És a dir, des de la quali-
tat, reclamar la quantitat.
² 8n bonV diVFXrV CoP el SodeP doWar de
VolideVa"
Destacant que el major benefici seria per a una
societat amb una taxa d’obesitat insostenible. Fi-
xi-s’hi, mentre que la meitat d’estudiants de secun-
dària només fan activitat física a les classes d’Edu-
cació Física, el sedentarisme suposa el 8% de la
despesa sanitària. Cal promoure en la societat un
Estil de Vida Actiu (EVA) i per fer-ho, l’assignatura
d’Educació Física hi esdevé clau. Així que aprofi-
tem qualsevol oportunitat per poder-ho explicar.
»
² CoP deIiniria l’aVViJnaWXra d’(dXFaFió
)tViFa"
És la matèria educativa que més educa per a una
part preciosa de la vida: el temps lliure. És una
classe on pots escoltar: “Profe, ja em surt!” o “Pro-
fe, és la primera vegada que corro 30 minuts!” o
“Profe, vaig demanar el pulsímetre per Reis i me
l’han portat!”... També estic d’acord amb Isaac
Pérez, és l’assignatura de la felicitat, genera en-
dorfines com cap altra.
² LlaYorV Ser TXq a la VoFieWaW no VePSre Ki
Ka Xna bona iPaWJe de l’(dXFaFió )tViFa"
Jo diria que per tres raons. En primer lloc, per la hi-
pocresia social que idolatra l’esport de competició
i al mateix temps menysprea l’assignatura curricu-
lar. En segon lloc, per la manca d’actualització del
sistema educatiu.
² 4Xina Veria la WerFera"
Que cal tenir en compte que la imatge la generen
les persones, nosaltres, el professorat en aquest
cas. Un professor o professora que reforci la idea
que només llancem la pilota o bé que deixem ju-
gar, fa més mal que el benefici que aconseguei-
xen deu docents fent les classes amb entusiasme,
aplicant un programa.
² eV iPSorWanW donFV diIondre Xna noYa
iPaWJe de l’(dXFaFió )tViFa"
Evidentment! L’opinió publica no identifica o con-
fon la nostra finalitat i el que treballem a les aules,
d’aquí sorgeix la necessitat d’ensenyar allò que
fem. El Dia de l’Educació Física al Carrer (DEFC)
va néixer d’aquesta voluntat.
+ info:
http://projecte-referents.blogspot.com.es/Per conèixer l’EVA:
www.youtube.com/watch?v=siP1tmadb0MOGB, audiovisual
https://www.youtube.com/watch?v=MUFdt2CMWTk https://www.youtube.com/watch?v=v7curtKeWIw https://www.youtube.com/watch?v=g59caxnYHYMOrgullós de ser professor
d’EF? Explica-ho!
La reivindicació:
necessitem
més temps,
una hora d’EF
cada dia
32
DOCUSPORT
•
La Revista
/ Estiu - Tardor 2016
Lluís Almirall i Meritxell Monguillot