Table of Contents Table of Contents
Previous Page  32 / 56 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 32 / 56 Next Page
Page Background

EDUCACIÓ

Un somni! L’Educació Física sempre va

ser la meva classe preferida, així que

poder viure-hi tota la meva vida pro-

fessional és això, un somni.

Amb més de vint anys d’experiència com a llicenciat

(INEF Lleó, 1990-95), també és entrenador nacional

de piragüisme en aigües tranquil·les, i professor

d’Educació Física amb un bagatge igualment de dues

dècades (1996-2014), havent passat per tots els

nivells educatius: ESO, batxillerat i cicles formatius.

La seva reflexió sobre la matèria té una fita

important en la seva participació en el currículum de

la LOE al Principat d’Astúries. Des d’Oviedo, la seva

ciutat d’acollida, ha estat un gran impulsor del Dia de

l’Educació Física al Carrer (DEFC). Aquí no s’acaba la

seva activitat, que també inclou publicació d’articles

en diverses revistes i presència als mitjans.

ÓSCAR GARCÍA BUSTO (col. Astúries, 6510)

² 4Xin pV el PiVVaWJe TXe KaXrteP d’eV-

FaPSar"

Més hores d’activitat física a les escoles, una cada

dia. I que l’activitat física a les escoles s’anomena

Educació Física. La idea és dir: “Mireu el que fem,

necessitem més temps!”. És a dir, des de la quali-

tat, reclamar la quantitat.

² 8n bonV diVFXrV CoP el SodeP doWar de

VolideVa"

Destacant que el major benefici seria per a una

societat amb una taxa d’obesitat insostenible. Fi-

xi-s’hi, mentre que la meitat d’estudiants de secun-

dària només fan activitat física a les classes d’Edu-

cació Física, el sedentarisme suposa el 8% de la

despesa sanitària. Cal promoure en la societat un

Estil de Vida Actiu (EVA) i per fer-ho, l’assignatura

d’Educació Física hi esdevé clau. Així que aprofi-

tem qualsevol oportunitat per poder-ho explicar.

»

² CoP deIiniria l’aVViJnaWXra d’(dXFaFió

)tViFa"

És la matèria educativa que més educa per a una

part preciosa de la vida: el temps lliure. És una

classe on pots escoltar: “Profe, ja em surt!” o “Pro-

fe, és la primera vegada que corro 30 minuts!” o

“Profe, vaig demanar el pulsímetre per Reis i me

l’han portat!”... També estic d’acord amb Isaac

Pérez, és l’assignatura de la felicitat, genera en-

dorfines com cap altra.

² LlaYorV Ser TXq a la VoFieWaW no VePSre Ki

Ka Xna bona iPaWJe de l’(dXFaFió )tViFa"

Jo diria que per tres raons. En primer lloc, per la hi-

pocresia social que idolatra l’esport de competició

i al mateix temps menysprea l’assignatura curricu-

lar. En segon lloc, per la manca d’actualització del

sistema educatiu.

² 4Xina Veria la WerFera"

Que cal tenir en compte que la imatge la generen

les persones, nosaltres, el professorat en aquest

cas. Un professor o professora que reforci la idea

que només llancem la pilota o bé que deixem ju-

gar, fa més mal que el benefici que aconseguei-

xen deu docents fent les classes amb entusiasme,

aplicant un programa.

² eV iPSorWanW donFV diIondre Xna noYa

iPaWJe de l’(dXFaFió )tViFa"

Evidentment! L’opinió publica no identifica o con-

fon la nostra finalitat i el que treballem a les aules,

d’aquí sorgeix la necessitat d’ensenyar allò que

fem. El Dia de l’Educació Física al Carrer (DEFC)

va néixer d’aquesta voluntat.

+ info:

http://projecte-referents.blogspot.com.es/

Per conèixer l’EVA:

www.youtube.com/watch?v=siP1tmadb0M

OGB, audiovisual

https://www.youtube.com/watch?v=MUFdt2CMWTk https://www.youtube.com/watch?v=v7curtKeWIw https://www.youtube.com/watch?v=g59caxnYHYM

Orgullós de ser professor

d’EF? Explica-ho!

La reivindicació:

necessitem

més temps,

una hora d’EF

cada dia

32

DOCUSPORT

La Revista

/ Estiu - Tardor 2016

Lluís Almirall i Meritxell Monguillot