Table of Contents Table of Contents
Previous Page  31 / 56 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 31 / 56 Next Page
Page Background

Estiu - Tardor 2016 /

DOCUSPORT

La Revista

31

amb els companys, s’esdevé quasi de mane-

ra espontània fent aquest treball en parelles o

grups, que poden anar des de tres persones fins

a grups realment grans.

Amb aquests tres ítems bàsics i senzills, el ven-

tall d’activitats i tasques que podrem proposar es

realment ampli.

NO TÉ PER QUÈ SER DIFÍCIL

Dintre del treball acrobàtic, les possibilitats són

moltes. Si no pensem en les grans acrobàcies

que veiem en les competicions gimnàstiques

per televisió, i dirigim la mirada a les acrobàcies

lúdiques que podem veure per exemple al circ,

de seguida ens adonarem que, per exemple, els

equilibris, les tombarelles o les construccions

són recursos divertits, que ens permeten explo-

rar altres recursos a classe i que no representen

un gran problema tècnic.

NO TÉ PER QUÈ SER PERILLÓS

Sovint creiem que les activitats acrobàtiques po-

den esdevenir una font de perill per als alumnes.

La veritat és que coneixent un parell de normes

bàsiques que podem incloure en les primeres

sessions i treballar amb l’alumnat perquè en

prengui consciència, és suficient com per no te-

nir cap ensurt en les acrobàcies bàsiques.

Un parell d’elements de treball postural concret i

el coneixement del material i les ajudes ens per-

metran organitzar sessions segures en què el

descobriment de noves sensacions pot motivar

d’una manera sorprenent l’alumnat.

ÉS OBLIGATORI QUE SIGUI DIVERTIT

Experimentar amb noves formes de desplaçament,

d’equilibri, de referències respecte de l’entorn, en

edats sobretot de Secundària, en la majoria dels

casos fa que l’alumne es mostri interessat, encu-

riosit o en alguns casos fins i tot il·lusionat amb la

matèria. Alhora, la tasca docent per organitzar ses-

sions d’aquest tipus esdevé també fascinant.

Amb aquesta petita introducció us vull animar a

buscar informació, a formar-vos i endinsar-vos en

el món de les acrobàcies lúdiques més bàsiques

per a les vostres programacions del curs vinent, ja

que comporta grans beneficis per a l’alumnat a ni-

vell motriu, però també a nivell més introspectiu i,

de retruc, als que hi estiguin interessats els obrireu

les portes a activitats no tan convencionals com les

que s’ofereixen normalment a escoles i clubs.

»

ÐVNar (VFalanWe

$nWón

col·legiat

56698

GIMNÀSTICA I ACROBÀCIA, EN COS I ÀNIMA

Graduat en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport per l’INEFC Barcelona. És

també tècnic esportiu superior per la Federació Catalana de Gimnàstica,

i ha treballant al CAR Sant Cugat (2001-2013). La temporada 2004-05

va desenvolupar les unitats didàctiques per a escoles de gimnàstica

artística masculina de la Federació Catalana de Gimnàstica. I les 2006-07

i 2007-08 va organitzar seminaris de formació per a tècnics del Pla de

Tecnificació de la Federació Catalana de Gimnàstica. Així mateix, al CAR ha

fet treball de tècnic d’acrobàcia i preparador físic amb la Real Federación

Española de Natación per a la selecció espanyola de natació sincronitzada

en el període 2013-2015. Aquest 2016, viu el món de circ com a professor

substitut d’acrobàcia a l’Escola de Circ Rogelio Rivel de Barcelona (mòdul

de grau mitjà) i és director tècnic i cap de sala del Club Gimnàs La Mina

Gervasio Deferr. També ha escrit articles per a llibres i revistes sobre

acrobàcia per a circ, iniciació a l’acrobàcia, i biomecànica de l’acrobàcia.

“La nostra

motricitat

és l’eina per

excel·lència

de relació del

nostre cos

amb l’entorn”