DOCUSPORT - La Revista Núm.31 - page 30

30
DOCUSPORT
La Revista
/ Estiu 2015
Fa uns anys potser hauria dit que la coincidència entre
els objectius i els continguts de les matèries implica-
des hauria de ser un dels aspectes més determinants
per a desenvolupar treballs interdisciplinaris. Però
actualment crec que hi ha dues premisses sense les
quals és gairebé impossible que aquest tipus de pro-
jectes funcionin de forma satisfactòria.
Llicenciat en Educació Física. Responsable de l’Àrea i professor de
secundària i batxillerat a l’Escola Virolai de Barcelona. Un punt de la seva
filosofia: “Cada vegada crec més en el poder educatiu de les relacions
interpersonals. Gaudeixo provant coses noves en les meves sessions i
aprenent constantment. Sóc incapaç de repetir dues sessions idèntiques,
perquè... no hi ha dos grups d’alumnes iguals”.
Alguns dels seus projectes:
Correm cap a París, Junt/es fins l’Everest,
Play the game.
CARLES ZURITA MON
alment hi ha un grup amb el qual comparteixes
més afinitats i amb el qual generalment entens
la docència i la professió d’una manera més
semblant. Amb aquest grup és més fàcil arribar
a acords i implicar-lo en projectes interdiscipli-
naris. Perquè a la fi les sinergies sorgeixen de
les afinitats personals.
»
.– Quines són?
La primera seria la actitud positiva del professo-
rat participant: cal aconseguir que el professorat
cregui en la idea. Les sinergies entre el professo-
rat fan que el projecte es desenvolupi progressi-
vament per sobre de les expectatives inicials. Si
el professorat s’implica s’aconsegueix que 1+1
si igual a 3.
.– Què em diu de la segona?
Seria confeccionar una activitat que motivi
l’alumnat. Aquesta motivació pot venir tant de
la temàtica escollida com de la metodologia
utilitzada.
.– Hauríem de saber quines són les inqui-
etuds del nostre alumnat per saber on se cen-
traran els seus interessos?
Sí. És més fàcil aprendre des de la motivació
que des de la imposició i, evidentment, els temes
referents a la realitat adolescent seran de més
acceptació per part de l’alumnat que d’altres de
més clàssics. Tot i així, hi ha altres àmbits que
mitjançant una metodologia participativa, amb
la utilització de tecnologia, donant autonomia a
l’alumnat... també poden aconseguir els matei-
xos nivells de motivació.
.– Com aconsegueix les sinergies amb
la resta de professorat per desenvolupar
aquests projectes?
Dins un claustre hi ha molta varietat de perfils,
tant personals com professionals. Però habitu-
Com diu la
dita: “Si vols
anar ràpid
camina sol.
Si vols anar
lluny... vés
acompanyat”
+ info:
/
EDUCACIÓ
Lluís Almirall i Meritxell Monguillot
La interdisciplinarietat
no és tan difícil
1...,20,21,22,23,24,25,26,27,28,29 31,32,33,34,35,36,37,38,39,40,...44
Powered by FlippingBook