DOCUSPORT - La Revista Núm.31 - page 36

36
DOCUSPORT
La Revista
/ Estiu 2015
Responent a la inquietud de descobrir,
explorar, conèixer, afrontar la incertesa,
lluitar el que es pot i aconseguir l’ines-
perat, la vidam’ha portat a Luxemburg.
COL·LEGIATS PEL MÓN
Luxemburg: què hi ha més
enllà del que no coneixem?
s
i bé molts encara deuen estar inten-
tant situar aquest país de miniatura al
mapa, us en dono una pista: és a Eu-
ropa, fa frontera amb Alemanya, Bèlgi-
ca i França. No té mar, però hi passa
un riu navegable, el Mosel, que de tant en tant fa de
frontera natural amb Alemanya.
Tampoc no crec que ningú, en la seva carrera
esportiva, recordi haver-se enfrontat a la selecció
luxemburguesa de... O a l’equip –tant és l’es-
port– provinent d’aquí; i és que la seva selecció
nacional competeix en els Jocs dels Petits Estats
Europeus, que per cert, hi van tenir lloc l’estiu
passat. S’assemblen a uns Jocs Olímpics, però
només hi prenen part els estats de menys d’un
milió d’habitants.
LA PROFESSIÓ DE LLICENCIAT EN EF
En la perspectiva educativa, la matèria de l’Edu-
cació Física també té presència en el currículum
escolar, fins a l’adolescència. Ningú no posa en
dubte que cal plantar la llavor en els joves, que és
important d’integrar l’exercici físic en les nostres
vides, per mantenir un bon estat de salut. Aquí a
un llicenciat en Educació Física, se li pot presentar
alguna oportunitat per continuar creixent perso-
nalment i professionalment. Aquest és el meu cas.
Hi ha facilitat per convalidar les nostres titulacions
acadèmiques per part del seu Ministeri d’Educa-
ció. Com que no hi ha titulació universitària sobre
esport i educació física, valoren molt positivament
que arribin professionals formats en aquesta àrea.
Les traves, els idiomes: aquí en tenen tres!
Aleshores... ¿qui fa de professor d’Educació Físi-
ca a les escoles i els instituts públics? M’agrada
aquesta pregunta! Doncs com deia, en no tenir
garantit per part de l’Estat la formació de profes-
sionals en aquesta àrea, és molt difícil posar una
exigència de titulació per exercir l’ocupació.
QUINES OPORTUNITATS ES TROBEN?
Jo vaig trobar la meva oportunitat com a professora
d’Educació Física en una institució educativa amb
un 99% d’alumnes forans; només uns quants alum-
nes són luxemburguesos. Aquest fet comporta que
sigui veritablement un dels llocs de treball més pe-
culiars i enriquidors que he tingut. A l’exercici de la
professió, s’hi afegeix el desenvolupament del co-
neixement dels idiomes que utilitzem, l’anglès i el
francès, en el meu cas. Un element extra ve donat
per la riquesa cultural: els alumnes són de més de
30 nacionalitats diferents, principalment de països
europeus, però també de Corea del Sud, el Japó,
Rússia, l’Índia i els Estats Units, entre d’altres.
Cada dia estic més satisfeta de les possibilitats que
em presenta la vida per mitjà de l’exercici de la nos-
tra professió.
»
Resulta impagable poder estar en contacte constant amb persones de cultures
tan diverses, amb tot el que se n’aprèn i l’intercanvi constant de costums i visions
del món. Alhora és sorprenent com hi ha un codi o registre universal de certes
convencions i usos socials que faciliten que la bona convivència i l’entesa prevalguin.
Especialment en l’àmbit de l’educació, de manera natural hi són presents i es
posen en pràctica cada dia valors com la tolerància i l’acceptació de la diferència, la
convivència entre cultures i la integració de totes en la pròpia del país. Sens dubte,
constitueix una realitat d’una riquesa cultural difícil de trobar en cap altra part.
Ramona Clemente
col·legiada 9587
1...,26,27,28,29,30,31,32,33,34,35 37,38,39,40,41,42,43,44
Powered by FlippingBook