DOCUSPORT - La Revista Núm.29 - page 43

Tardor 2014 /
DOCUSPORT
La Revista
43
+ info:
Judit Guarch
i Núria Cervera,
són llicenciades en
CAFiE i col·legiades
del COPLEFC
(53290 i 52567,
respectivament).
Benestar físic i mental de les dones,
des del primer mes d’embaràs fins al
moment del naixement, i també du-
rant la seva recuperació postpart. Vet
aquí el projecte de Kupu-kupu.
Kupu-kupu
n
úria Cervera i Judit Guarch, totes
dues llicenciades en CAFiE, des-
prés d’acumular prou experiència
en el camp del benestar físic i la
salut van decidir emprendre conjun-
tament un projecte innovador i alhora especialitzat.
Totes dues ens expliquen que van arribar a l’INEFC
amb perspectives diferents, perquè la Judit va
triar la branca d’Ensenyament, mentre que la
Núria es va decantar per la de Salut, però “tot
i això teníem una cosa en comú: la passió pels
nadons”. I un cop assolida la llicenciatura, no
van dubtar a continuar per aquest camí i es van
formar en les necessitats específiques d’aquesta
població. “I això ens va obrir la caixa dels som-
nis. Vam descobrir el món de la maternitat, que
existeix un abans i un després del naixement del
nadó, i que el nostre treball havia de començar
abans del que pensàvem”.
Així doncs, Kupu-kupu es dedica al benestar fí-
sic i mental de les dones, des del primer mes
d’embaràs fins al moment del naixement i, tam-
bé, durant la recuperació postpart. A més, està
especialitzada en el desenvolupament psicomo-
tor dels nadons mitjançant l’estimulació precoç
en els medis aquàtic i terrestre. Actualment, com
a empresa de serveis, treballa juntament amb di-
verses instal·lacions del Vallès Occidental.
PRESTAR SERVEI
El seu és un doble públic –dones embarassades
i nadons–, o potser caldria dir millor un públic tri-
ple: embarassades, mares i nadons. Els serveis
que ofereixen es divideixen en activitat terrestre i
activitat aquàtica per a les embarassades. Mentre
que en el cas dels nadons ofereixen estimulació
aquàtica i, d’altra banda, estimulació precoç al
medi terrestre. I encara hi ha un servei de caràcter
global, com és l’activitat relacional mare-nadó.
Més en detall, les dues emprenedores ens re-
corden que, en el cas de les dones, “l’objectiu
ESPECIALS
A Kupu-kupu generem un entorn emocional especial dins de cadascuna de
les activitats. Les futures mares comparteixen neguits, sensacions i il·lusions
amb nosaltres i la resta de mares, entre elles es treuen pors i s’animen en els
moments baixos.
A les classes de mare-nadó, la frase més repetida és: “Si no el pogués dur amb
mi, no faria activitat física”. Amb nosaltres augmenten el vincle amb el nadó
perquè el fan participar en la seva recuperació física.
A les classes d’estimulació precoç, mare i nadó comparteixen una mateixa
activitat i això ajuda a millorar els vincles entre ells i, alhora, es creen relacions
especials entre els nadons, que es relacionen i es comuniquen.
és proporcionar un estat de forma adequat a
la futura mare per alleujar les incomoditats fí-
siques de l’embaràs, preparar la musculatura
per al moment del part i donar suport emocio-
nal, tant a través del tècnic com de les matei-
xes companyes”. Posteriorment al part, es fa-
cilita recuperar l’estat de forma i/o mantenir-lo,
tot incidint en la recuperació del sòl pelvià, la
faixa abdominal i la musculatura de l’esquena,
a més de permetre millorar l’estat anímic de les
mares i de conscienciar-les que han de conti-
nuar cuidant-se.
I respecte dels nadons, la finalitat en l’estimula-
ció suposa “activitat dirigida entre els 3 mesos i
els 3 anys acompanyats per un adult per treballar
la psicomotricitat (esquema corporal, lateralitat,
equilibri, etc.), la intel·ligència emocional i l’esti-
mulació sensorial. Al medi aquàtic, a més, s’ini-
cia el nadó en les habilitats aquàtiques (flotació,
propulsió i immersió)”. Complementàriament, és
una bona manera de començar a establir pautes
de comportament, de cooperació i per afrontar i
resoldre reptes conjuntament.
»
1...,33,34,35,36,37,38,39,40,41,42 44,45,46,47,48,49,50,51,52
Powered by FlippingBook