ACTIVITATS I NOTÍCIES
14
DOCUSPORT
•
La Revista
/ Estiu - Tardor 2016
ANTONI COSTES
Per què es va plantejar que s’havia de
canviar la Llei de les professions de l’es-
port? Darrere de tot hi ha la Federació
de Bàsquet, que va continuar fent una
formació quan ja hi havia un Reial decret
que li ho prohibia. Per tant, la primera
impugnació l’hauria hagut de fer el De-
partament d’Ensenyament, que disposa
de l’Institut Català de Qualificacions Pro-
fessions per resoldre situacions com la
d’aquesta Federació. En qualsevol cas,
l’Institut ha de ser un aliat nostre. I d’altra
banda, caldrà tenir una estratègia per
negociar la propera Llei de les professi-
ons de l’esport que s’haurà de fer.
JORDI SOLÀ
Amb els legisladors tenim un problema,
no ens han tingut mai en compte. Hau-
ríem de tenir entrada als partits polítics,
perquè són els que fan les lleis. Hau-
ríem d’anar influint perquè qualsevol no
es pugui treure el títol de la manera que
sigui. Vam començar amb 2 facultats i
ara n’hi ha 42. A més, quan vam comen-
çar no teníem gaires competidors, però
ara són de tota mena: cicles formatius,
formacions reglades de salut, que a més
ja volen competències de control i plani-
ficació d’entrenament i que es mostren
bastant agressius. Cal fer-nos visibles,
especialment a les xarxes.
La veu dels
col·legiats. Torn
obert de paraula*
ANNA FILLAT
Des que vaig acabar INEFC, estic tre-
ballant amb persones amb alteracions
funcionals. En aquest àmbit més soci-
al, de residències i centres de teràpies
ocupacionals, no saben com van les
titulacions i acaben dirigint l’activitat fí-
sica persones sense titulació. Cal tenir
present que hi ha moltes residències
amb discapacitats intel·lectuals i s’hi
podria fer una mica d’incidència. Pot-
ser generaria bastants llocs de treball.
Però ens hi hauríem de posar. O sigui
que la comunicació hi és primordial, i
no ens sabem vendre. L’intrusisme ens
fa mot mal.
JUAN ANDUEZA
3especte de la possible definició com
a “educadors físics”, crec que ha de
ser una sola paraula, la que ens englo-
bi a tots. A Primària sóc mestre d’Edu-
cació Física; en canvi, “educador físic”
només puc ser-ho en tant que profes-
sional a Secundària. O sigui que conti-
nuem tenint el problema. Perquè hi ha
gent com jo a tot arreu, que fa Primària
i Secundària; i un dia ets a dalt, un altre
a baix, un dia a la universitat, i tothom
fem el mateix, però no tenim una sola
denominació.
JESÚS MARCO
Ja porto assistint a algunes assemble-
es i aquesta d’avui ha estat de les més
comunicatives. També vaig ser present
a les jornades per elaborar el Pla Es-
tratègic i va ser una passada compartir
temes en una mateixa taula amb molts
companys. Per tant, proposo que els
debats no quedin limitats a un cop l’any
quan hi ha l’Assemblea, sinó que es pu-
guin produir més sovint.
*
Sintetitzem els comentaris dels col·le-
giats en el punt de l’ordre del dia de l’As-
semblea: Torn obert de paraules.
Assemblea General 2016
El pressupost per al
2016 va ser aprovat per
unanimitat
“Només junts serem
més forts”