Table of Contents Table of Contents
Previous Page  51 / 56 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 51 / 56 Next Page
Page Background

El deporte para las

personas con discapacidad

El llibre és coordinat pel company col·legi-

at Dr. Fco. Javier Hernández, del qual és

coautor juntament amb altres veus desta-

cades en aquest àmbit.

&n la primera part es refleYiona sobre les

persones amb discapacitat i l’esport inclu-

siu. Per exemple, sobre la necessitat d’un

canvi de cultura esportiva, les possibilitats

i limitacions de les persones amb disca-

pacitat per practicar esport i la urgència

de disposar de projectes a partir dels

quals les institucions participin i ajudin en

la inclusió esportiva. En la segona part

es plantegen diversos programes d’inter-

venció esportiva adaptada, uns de més

centrats en la didàctica i d’altres més vi-

vencials. Entre aquests darrers, diverses

eYperiències per a la pràctica esportiva en

persones amb discapacitat visual, física i

intel·lectual amb diferents graus d’afecta-

ció. $omplementàriament, s’eYposa una

investigació sobre l’alumnat amb discapa-

citat i els conflictes a la classe d’&ducació

Física. Finalment, el llibre pretén transme-

tre que la societat, les institucions i les en-

titats esportives, particularment, no han de

ser alienes al fet que persones poc o molt

afectades puguin fer pràctica esportiva.

Totes les situacions i els contextos es po-

den adaptar a qualsevol tipus de persona

discapacitada; serà, doncs, en funció de

l’habilitat del professor o el tècnic esportiu

i de les entitats, que es facilitarà una situa-

ció favorable perquè l’esportista amb dis-

capacitat pugui accedir a l’esport adaptat

o a l’esport inclusiu.

$om diu el prologuista, catedràtic de

l’INEF de la Universitat Politècnica de Ma-

drid, Luis Miguel Ruiz: “És un llibre per lle-

gir, rellegir i subratllar. És una experiència

eYcelrlent de diàleg amb els qui Ian dedi-

cat, i dediquen, la seva vida a promoure

que la vida de les persones amb discapa-

citat es vegi més enriquida”.

Autors:

Francisco J. Hernández (i

coord.), M. A. Torralba, N. Mendo-

za, J. Nirto, M. Trullols i V. Labrador

Pàgines:

188 pàg.

Editor:

Edittec

Lloc i data:

Barcelona, abril de 2015

El nou llibre de la nostra companya Ire-

ne Pellicer neix del reconeixement de

l’exerici físic com la segona causa del

cervell saludable, segons els neuroci-

entífics. Per aiYò Ii va veure tot un ca-

mí per recórrer.

-a idea de salut plana en totes les pà-

gines. Una salut multidimensional. Per-

què hi ha una salut física, mental, emocio-

nal, interior i també social. Des d’aquesta

premissa fonamental, els diversos capí-

tols van repassant les conseqüències

que en deriven, i en el setè i darrer capí-

tol, “Una manera de fer”, se centra en el

cervell adolescent, es donen orientaci-

ons metodològiques segons la neuroci-

ència, i es concreten una unitat didàctica

i una sessió de NeuroEF. Com dèiem, tot

un camí per recórrer.

Sens dubte,

NeuroEF

segueix un plan-

tejament innovador, basat en les noves

aportacions de la ciència del cervell,

a fi de desplegar tota l’envergadu-

ra que l’educació física pot i ha d’as-

solir. Avui dia són els neurocientífics,

precisament, els que manifesten, de-

mostren i justifiquen la necessitat de

l’acció motriu, com també els benefi-

cis que aporta, tant per a la salut físi-

ca del cos, a més de les altres dimen-

sions esmentades de la salut.

NeuroEF

aporta, tant recursos com idees pràcti-

ques per acarar aquestes dimensions i

alhora mostra innovacions metodològi-

ques descobertes per la neuroeduca-

ció perquè els aprenentatges amarin

tot el conjunt de l’alumnat.

NeuroEF: la revolución de

la educación física desde

la neurociencia

Direcció i coordinació:

Irene

Pellicer i L. López, M. Mateu, L.

Mestres, M. Monguillot, J. V. Ruiz

Pàgines:

188 pàg.

Editor:

INDE

Lloc i data:

Barcelona, octubre

2015

Primavera 2016 /

DOCUSPORT

La Revista

51