El deporte para las
personas con discapacidad
El llibre és coordinat pel company col·legi-
at Dr. Fco. Javier Hernández, del qual és
coautor juntament amb altres veus desta-
cades en aquest àmbit.
&n la primera part es refleYiona sobre les
persones amb discapacitat i l’esport inclu-
siu. Per exemple, sobre la necessitat d’un
canvi de cultura esportiva, les possibilitats
i limitacions de les persones amb disca-
pacitat per practicar esport i la urgència
de disposar de projectes a partir dels
quals les institucions participin i ajudin en
la inclusió esportiva. En la segona part
es plantegen diversos programes d’inter-
venció esportiva adaptada, uns de més
centrats en la didàctica i d’altres més vi-
vencials. Entre aquests darrers, diverses
eYperiències per a la pràctica esportiva en
persones amb discapacitat visual, física i
intel·lectual amb diferents graus d’afecta-
ció. $omplementàriament, s’eYposa una
investigació sobre l’alumnat amb discapa-
citat i els conflictes a la classe d’&ducació
Física. Finalment, el llibre pretén transme-
tre que la societat, les institucions i les en-
titats esportives, particularment, no han de
ser alienes al fet que persones poc o molt
afectades puguin fer pràctica esportiva.
Totes les situacions i els contextos es po-
den adaptar a qualsevol tipus de persona
discapacitada; serà, doncs, en funció de
l’habilitat del professor o el tècnic esportiu
i de les entitats, que es facilitarà una situa-
ció favorable perquè l’esportista amb dis-
capacitat pugui accedir a l’esport adaptat
o a l’esport inclusiu.
$om diu el prologuista, catedràtic de
l’INEF de la Universitat Politècnica de Ma-
drid, Luis Miguel Ruiz: “És un llibre per lle-
gir, rellegir i subratllar. És una experiència
eYcelrlent de diàleg amb els qui Ian dedi-
cat, i dediquen, la seva vida a promoure
que la vida de les persones amb discapa-
citat es vegi més enriquida”.
Autors:
Francisco J. Hernández (i
coord.), M. A. Torralba, N. Mendo-
za, J. Nirto, M. Trullols i V. Labrador
Pàgines:
188 pàg.
Editor:
Edittec
Lloc i data:
Barcelona, abril de 2015
El nou llibre de la nostra companya Ire-
ne Pellicer neix del reconeixement de
l’exerici físic com la segona causa del
cervell saludable, segons els neuroci-
entífics. Per aiYò Ii va veure tot un ca-
mí per recórrer.
-a idea de salut plana en totes les pà-
gines. Una salut multidimensional. Per-
què hi ha una salut física, mental, emocio-
nal, interior i també social. Des d’aquesta
premissa fonamental, els diversos capí-
tols van repassant les conseqüències
que en deriven, i en el setè i darrer capí-
tol, “Una manera de fer”, se centra en el
cervell adolescent, es donen orientaci-
ons metodològiques segons la neuroci-
ència, i es concreten una unitat didàctica
i una sessió de NeuroEF. Com dèiem, tot
un camí per recórrer.
Sens dubte,
NeuroEF
segueix un plan-
tejament innovador, basat en les noves
aportacions de la ciència del cervell,
a fi de desplegar tota l’envergadu-
ra que l’educació física pot i ha d’as-
solir. Avui dia són els neurocientífics,
precisament, els que manifesten, de-
mostren i justifiquen la necessitat de
l’acció motriu, com també els benefi-
cis que aporta, tant per a la salut físi-
ca del cos, a més de les altres dimen-
sions esmentades de la salut.
NeuroEF
aporta, tant recursos com idees pràcti-
ques per acarar aquestes dimensions i
alhora mostra innovacions metodològi-
ques descobertes per la neuroeduca-
ció perquè els aprenentatges amarin
tot el conjunt de l’alumnat.
NeuroEF: la revolución de
la educación física desde
la neurociencia
Direcció i coordinació:
Irene
Pellicer i L. López, M. Mateu, L.
Mestres, M. Monguillot, J. V. Ruiz
Pàgines:
188 pàg.
Editor:
INDE
Lloc i data:
Barcelona, octubre
2015
Primavera 2016 /
DOCUSPORT
•
La Revista
51