DOCUSPORT - La Revista Núm.29 - page 16

ACTIVITATS I NOTÍCIES
16
DOCUSPORT
La Revista
/ Tardor 2014
El passat juny del 2013 el projecte
Junts/es fins l’Everest
va guanyar el
primer premi en la modalitat individual
del Concurs Bones Pràctiques TIC III
del Consorci d’Educació de Barcelona.
El projecte va ser implementat durant el
curs escolar 2012-2013 de forma coope-
rativa pels professors d’Educació Física
Meritxell Monguillot* (INS Vall d’Hebron)
i Carles Zurita* (Escola Virolai) mitjan-
çant la col·laboració per al seu disseny
dels Dr. Carles González Arévalo* (INE-
FC-Barcelona) i la Dra. Montse Guitert
Catasús (UOC).
EL PROJECTE
Va ser dissenyat i implementat de for-
ma cooperativa entre l’alumnat de 2n
d’ESO de l’l’Institut Vall d’Hebron i l’Es-
cola Virolai. La finalitat del projecte era
treballar cooperativament a la classe
d’Educació Física la força resistència
aprofitant l’ús de codis QR i els telè-
fons mòbils.
Entre tot l’alumnat calia aconseguir de
pujar a l’Everest, però el repte era d’as-
Junts/es fins l’Everest té premi TIC
Treballar la força de forma cooperativa, saludable i mitjançant l’aplicació de les TIC a l’Educació Físi-
ca... és possible.
solir-ho de manera cooperativa i salu-
dable, és a dir, mitjançant la suma de
repeticions d’exercicis de força que van
ser convertits prèviament per l’alumnat
en codis QR.
Amb aquest enfocament competencial,
doncs, l’alumnat es va situar al centre de
l’aprenentatge. A més de la metodologia
cooperativa, també cal destacar-ne el
caràcter inclusiu, tot fomentant la par-
ticipació de l’alumnat al marge del nivell
de destresa física; així, cada alumne o
alumna amb la seva aportació individual
de força realitzada en cada sessió, va
col·laborar. I entre tots, i junts, van arri-
bar a l’Everest.
L’alumnat va ser capaç de definir tas-
ques de força resistència i convertir-les
Monguillot, M.; González, C.; Guitert, M.;
Zurita, C. (2014). “Mobile learning:
a collaborative experience using
QR codes / Aplicaciones para el
aprendizaje móvil en educación superior”
[monogràfic].
Revista de Universidad y
Sociedad del Conocimiento (RUSC).
Vol. 11, núm. 1. p. 175-191.
Per llegir-ho tot
*Meritxell Monguillot (11280),
Carles Zurita (10583)
i Carles González (10241)
són col·legiats del COPLEFC
+ info:
Gerard Esteva, nou president de la UEFC
Gerard Esteva i
Viladecans s’ha
presentat com a
nou president de
la UFEC amb una carta en què mos-
tra la voluntat de continuïtat respecte
dels presidents que l’han precedit –
Pompeu Fabra, Joan de la Llera, En-
ric Piquet i David Moner–, cadascun
amb les seves aportacions, i recor-
dant el significat de l’esport federat
català actual.
Finalment, en la mateixa carta des-
taca els seus objectius: excel·lència
en el treball per situar Catalunya al
cim dels resultats competitius, en
l’acollida d’esdeveniments i de pràc-
tica esportiva.
en codis QR que s’intercanviaven amb
companys de la mateixa classe, centre,
i també amb els de l’altre centre edu-
catiu. Amb tot plegat, el “marcador col·
lectiu” recollia la suma de repeticions
de força individuals, de grup, de clas-
se i de centre i es va simular l’ascensió
progressiva a l’Everest.
Finalment, com a avaluació també es
va buscar la implicació de l’alumnat en
el procés d’ensenyament aprenentatge
i en el dels companys mitjançant la co-
avaluació i l’autoavaluació.
Professorat d’Educació Física i alumnat
representant de 2n d’ESO de l’Escola
Virolai i l’Institut Vall d’Hebron
1...,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,...52
Powered by FlippingBook