Table of Contents Table of Contents
Previous Page  7 / 56 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 7 / 56 Next Page
Page Background

Estiu - Tardor 2016 /

DOCUSPORT

La Revista

7

de caràcter vital i humà com és el viatge en si

mateix. Cal dir que l’actualització d’aquest mig

any ja l’estic aplicant. Faré dues assignatures

noves en un màster basades en part en el que

vaig preparar per a Sud-amèrica. I també s’han

establert contactes i propostes de convenis per

fer recerca conjuntament.

);1 ² $ l’$PqriFa del 6Xd ´aPb la PoW[illa i

l’aPeriFanaµ ([SliFa’nV Ko Xna PiFa

AB.– Havia d’estar preparat per fer una conferèn-

cia en una universitat, per caminar per l’Amazò-

nia i per pujar un cim de prop de 5.500 m. Calia

gestionar la logística d’això, que a més havia de

durar mig any... A Buenos Aires vam deixar-hi

la maleta, sacrificant hi roba, perquè vam con-

centrar força les activitats de màxima formalitat

i després camí per caminar, combinant des dels

 fins a 15.

);1 ² D’aTXeVWa YiYqnFia VXd aPeriFana

aPb TXineV aroPeV KaV WornaW a FaVa"

A#.o T’adones que la cultura influencia la manera

de pensar, detectes diferències en les maneres

de viure, i això és superenriquidor. Ser lluny, et fa

prendre distància en relació amb la teva manera

de viure a casa; resulta extraordinàriament enri-

quidor. I des d’un punt de vista natural, allò és

Natura amb majúscula. A Europa és molt difícil

de veure, no solament per la grandiositat, sinó

per la diversitat. La Natura hi és espectacular.

Vam entrar per Buenos Aires, vam baixar a la Pa-

tagònia i cap a dalt per Iguazú, l’Altiplà i d’allà a

l’Equador passant per l’Amazònia. Tot hi és gran,

sorprenent, bonic... una meravella.

perquè fa molt bé el seu paper, però crec que el

sector públic té unes implicacions socials i em fa

molta il·lusió ser-hi. Però seria falsejar no reco-

nèixer-hi també un interès personal de buscar un

repte i un nou projecte vital, perquè sempre he

anat canviant...

FXN.– ¿Ets com una mena de rei que regna

però no governa?

AB.– No, no. Ets un càrrec unipersonal d’un cen-

tre governat per un òrgan col·legiat. Tens l’en-

càrrec de coordinar que les orientacions i el que

s’aprova en el si de la Facultat tiri endavant. Tens

un caràcter més executiu.

);1 ² ¢eV IjFil Wornar deVSrpV a Ier de Sro-

fessor?

AB.– En el meu cas, moltíssim. Perquè després hi

tornes enriquit. La gestió dóna molt coneixement

sobre la casa. Sempre dic que he invertit molt en

el Deganat, perquè hi he treballat molt, però n’he

rebut molt més del que hi he invertit.

);1 ² ¢(V SXMa a Xn eVJlaó PpV SoltWiF"

AB.– Sí que té un caire polític, però universitari,

no més enllà. I forma part de la gràcia que té.

FXN.– Per dalt qui hi ha?

AB.– Els òrgans col·legiats de govern de la Uni-

versitat i l’equip rectoral. Amb el rector interactu-

es poc, més amb els vicerectors.

);1 ² (n TXin VenWiW YaV Frpi[er"

AB.– Sóc un afortunat. Aprens a treballar en

equip, a gestionar, a portar grups... N’he obtin-

gut tantes coses... De fet, la barrera professional

i personal em costa tant de fer! Millorar les capa-

citat dialògiques o de resolució de conflictes o

d’organització... és una cosa professional o per-

sonal? Jo crec que és transferible.

);1 ² , deVSrpV de Ver deJj Xn SrePi

AB.– No és estrictament així. Després arriba un

període per a l’actualització acadèmica i cien-

tífica, que és aquest mig any sabàtic. La meva

perspectiva era preparar activitats acadèmiques

per impartir en universitats sud-americanes, bà-

sicament per qüestions idiomàtiques. Vaig estar

treballant un programa formatiu; vaig comptar

també amb la col·laboració de l’INEF Global i

Domingo Blázquez. I amb el viatge cristal·litza

tot el projecte. Després aquesta intervenció aca-

dèmica em va possibilitar viure una experiència

DE PERFIL

En un lloc apartat de la

ciutat on antigament

se situaven els espais

de salut, la Universitat

de Barcelona té el

Campus Mundet.

Envoltat de

muntanya, pins i

vistes, però també

poblat d’alumnes, la

figura esprimatxada

d’Albert Batalla, com

un Quixot idealista

de l’ensenyament,

ens rep amb

afecte, empàtic i

cordial, després

de l’experiència

d’haver fet un viatge

professional i personal

del qual va tornar

enriquit i amb les

seves paraules sempre

meditades i amb

conviccions mudables,

com un full sempre en

blanc que ens ve a dir

que és el fet de viure.

COM ORDENARIES LES TEVES ETIQUETES?

1.- Jo sóc llicenciat en EF

i aquesta és la meva adscripció principal (anys 1980-1986).

2.-

Va venir posteriorment en el temps (però no per importància): sóc

formador

de mestres d’EF.

Vaig entrar a la Facultat després de treballar en una escola,

que hi havia un professor d’aquí i que em va demanar de fer-hi una classe; li

vaig dir que sí; després vaig ser-ne interí i com a continuació vaig superar unes

oposicions i després vaig pujar de categoria. (Professor del Departament de

Didàctica de l’Expressió Musical i Corporal de la UB, en actiu.)

3.-

Si un fet concret m’ha canviat personalment, a part de la tesi, és haver fet de

degà

(Facultat de Formació del Professorat UB: 2008-2012).

4.-

Les

publicacions

, perquè

són una mica el recull de tot el que vas fent.

(llibres:

Deportes individuales, Habilidades motrices;

articles en revistes diverses:

Temps d’Educació, Apunts…).

5.-

I tota la resta:

coordinar màsters,

el

grau,

l’

ICE,

són encàrrecs concrets.

(Màster d’Activitat Motriu i Educació; responsable del programa d’Educació

Física de l’ICE; coordinador dels estudis d’Educació Física i Educació Musical de

la Facultat de Formació del Professorat).

El joc del currículum