Estiu - Tardor 2016 /
DOCUSPORT
•
La Revista
53
Lloc i data de naixement:
Reus, 8 de
desembre de 1961.
Titulacions obtingudes:
llicenciat en
Educació Física (INEFC-Lleida, 1989)..
Trajectòria professional:
INS Aubenç
d’Oliana, Ajuntament d’Ascó, CEIP Sant
Miquel d’Ascó, IES Vilatzara de Vilassar
de Mar, INS Miquel Bosch i Jover d’Ar-
tés, IES Priorat de Falset, INS Antoni Ba-
llester de Montroig del Camp, INS Camp
Clar de Tarragona, INS Berenguer d’En-
tença de l’Hospitalet de l’Infant, Club
Pati Flix, Club Reus Deportiu, Ajunta-
ment de Flix, Generalitat de Catalunya,
Secretaria General de l’Esport.
Als diversos centres educatius, com a
professor d’educació primària, secun-
dària i batxillerat (del 1989 al 2016). A
l’Ajuntament d’Ascó com a professor
d’educació primària (EGB), dinamitza-
dor activitats esportives extraescolars i
municipals, director de colònies d’estiu
d’hoquei sobre patins, cursos de nata-
ció (del 1990 al 1994). A l’Ajuntament
de Flix, professor de l’assignatura Teo-
ria de l’Entrenament del programa de la
Secretaria General de l’Esport. Tècnics
d’Esport Base, coordinador del Progra-
ma Multimèdia d’iniciació esportiva de
la SGE (del 1991 al 1997). I preparador
físic del Club Patí Flix d’hoquei patins
(del 1986 al 2001), preparador físic del
Club Reus Deportiu d’hoquei patins
(temporada 2002-03 a la 2005-06).
Enquesta
1
Em considero afortunat per haver
gaudit amb la meva feina, tant en
l’àmbit docent com l’alta competició.
2
Sempre he trobat a faltar aprofundir
més en tot el món científic i tecnolò-
gic que envolta l’activitat física.
3
Vaig començar donant classes a
BUP, FP, EGB..., amb alumnes sense
problemes conductuals (almenys on
vaig estar jo) i que sortien i entraven
del centre amb total llibertat... Vaig
viure l’experiència dels crèdits vari-
ables (de BTT, de vela, de bàdmin-
ton...). Els alumnes amb il·lusió per
fer la classe d’Educació Física. Ara
hi ha molta més diversitat d’alumnes,
amb immigrants de totes les naciona-
litats, alumnes més desmotivats per
l’Educció Física, l’ESO, disminució de
l’ambient acadèmic en molts instituts,
portes tancades, prohibicions, pro-
blemes conductuals en alguns ins-
tituts... Tot i això em considero molt
afortunat amb els centres on he es-
tat, els companys que he tingut i els
alumnes que m’han acompanyat en
aquest camí.
4
La fita assolida és haver gaudit de la
meva feina fins al final. La fita per as-
solir és gaudir el màxim temps possi-
ble de l’activitat física i la natura que
em permetin les meves limitacions.
5
Portava pocs mesos treballant de do-
cent i vaig anar de visita a l’INEF Llei-
da. M’hi vaig trobar un professor que
em va preguntar per la meva feina de
professor, si m’agradava ser profes-
sor d’Educació Física... Li vaig con-
testar amb alegria i satisfacció que
estava molt content. Em va contestar
que era el primer exalumne a qui pre-
guntava això que estava content amb
la feina de docent... Em va estranyar
molt.... Anys després vaig veure com-
panys amb el mateix sentiment.... No
tots, és clar..., però sempre he pensat
que potser he tingut molta sort amb
els companys i alumnes amb qui he
compartit tots aquests anys.
6
Massa....
7
Dos professors de l’INEF Lleida que
en pau descansin: Jeroni Saura i Al-
berto Garcia Fogeda.
8
Perseverança i il·lusió.
9
No ho sé..., tinc un nen de 6 anys que
viu amb mi... i per sort no tinc gaire
temps lliure....
10
Amb el camí que recorrem com a
docents hem de procurar estar per-
manentment buscant propostes in-
novadores que puguin contribuir a
millorar la nostra proposta docent.
Actualment estem vivint una evolució
contínua de les noves tecnologies
que podem fer servir per millorar la
nostra tasca docent. Sempre hem de
posar en qüestió la nostra forma d’en-
senyar i educar, actualitzant els nos-
tres coneixements sobre mètodes i
tècniques d’ensenyament, sobre in-
vestigacions i coneixements teòrics
per aconseguir un major benefici per
als nostres alumnes.
Juan Domingo Rosich Esteban
Col·legiat: 5393