Table of Contents Table of Contents
Previous Page  53 / 56 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 53 / 56 Next Page
Page Background

Estiu - Tardor 2016 /

DOCUSPORT

La Revista

53

Lloc i data de naixement:

Reus, 8 de

desembre de 1961.

Titulacions obtingudes:

llicenciat en

Educació Física (INEFC-Lleida, 1989)..

Trajectòria professional:

INS Aubenç

d’Oliana, Ajuntament d’Ascó, CEIP Sant

Miquel d’Ascó, IES Vilatzara de Vilassar

de Mar, INS Miquel Bosch i Jover d’Ar-

tés, IES Priorat de Falset, INS Antoni Ba-

llester de Montroig del Camp, INS Camp

Clar de Tarragona, INS Berenguer d’En-

tença de l’Hospitalet de l’Infant, Club

Pati Flix, Club Reus Deportiu, Ajunta-

ment de Flix, Generalitat de Catalunya,

Secretaria General de l’Esport.

Als diversos centres educatius, com a

professor d’educació primària, secun-

dària i batxillerat (del 1989 al 2016). A

l’Ajuntament d’Ascó com a professor

d’educació primària (EGB), dinamitza-

dor activitats esportives extraescolars i

municipals, director de colònies d’estiu

d’hoquei sobre patins, cursos de nata-

ció (del 1990 al 1994). A l’Ajuntament

de Flix, professor de l’assignatura Teo-

ria de l’Entrenament del programa de la

Secretaria General de l’Esport. Tècnics

d’Esport Base, coordinador del Progra-

ma Multimèdia d’iniciació esportiva de

la SGE (del 1991 al 1997). I preparador

físic del Club Patí Flix d’hoquei patins

(del 1986 al 2001), preparador físic del

Club Reus Deportiu d’hoquei patins

(temporada 2002-03 a la 2005-06).

Enquesta

1

Em considero afortunat per haver

gaudit amb la meva feina, tant en

l’àmbit docent com l’alta competició.

2

Sempre he trobat a faltar aprofundir

més en tot el món científic i tecnolò-

gic que envolta l’activitat física.

3

Vaig començar donant classes a

BUP, FP, EGB..., amb alumnes sense

problemes conductuals (almenys on

vaig estar jo) i que sortien i entraven

del centre amb total llibertat... Vaig

viure l’experiència dels crèdits vari-

ables (de BTT, de vela, de bàdmin-

ton...). Els alumnes amb il·lusió per

fer la classe d’Educació Física. Ara

hi ha molta més diversitat d’alumnes,

amb immigrants de totes les naciona-

litats, alumnes més desmotivats per

l’Educció Física, l’ESO, disminució de

l’ambient acadèmic en molts instituts,

portes tancades, prohibicions, pro-

blemes conductuals en alguns ins-

tituts... Tot i això em considero molt

afortunat amb els centres on he es-

tat, els companys que he tingut i els

alumnes que m’han acompanyat en

aquest camí.

4

La fita assolida és haver gaudit de la

meva feina fins al final. La fita per as-

solir és gaudir el màxim temps possi-

ble de l’activitat física i la natura que

em permetin les meves limitacions.

5

Portava pocs mesos treballant de do-

cent i vaig anar de visita a l’INEF Llei-

da. M’hi vaig trobar un professor que

em va preguntar per la meva feina de

professor, si m’agradava ser profes-

sor d’Educació Física... Li vaig con-

testar amb alegria i satisfacció que

estava molt content. Em va contestar

que era el primer exalumne a qui pre-

guntava això que estava content amb

la feina de docent... Em va estranyar

molt.... Anys després vaig veure com-

panys amb el mateix sentiment.... No

tots, és clar..., però sempre he pensat

que potser he tingut molta sort amb

els companys i alumnes amb qui he

compartit tots aquests anys.

6

Massa....

7

Dos professors de l’INEF Lleida que

en pau descansin: Jeroni Saura i Al-

berto Garcia Fogeda.

8

Perseverança i il·lusió.

9

No ho sé..., tinc un nen de 6 anys que

viu amb mi... i per sort no tinc gaire

temps lliure....

10

Amb el camí que recorrem com a

docents hem de procurar estar per-

manentment buscant propostes in-

novadores que puguin contribuir a

millorar la nostra proposta docent.

Actualment estem vivint una evolució

contínua de les noves tecnologies

que podem fer servir per millorar la

nostra tasca docent. Sempre hem de

posar en qüestió la nostra forma d’en-

senyar i educar, actualitzant els nos-

tres coneixements sobre mètodes i

tècniques d’ensenyament, sobre in-

vestigacions i coneixements teòrics

per aconseguir un major benefici per

als nostres alumnes.

Juan Domingo Rosich Esteban

Col·legiat: 5393